• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fru Indosaurie
    Angelinah skrev 2008-07-11 21:45:41 följande:
    Halloj!Funderar på att byta min cam mot en Bee, stumpan e 2 i Nov å känner att jag vill ha en mindre vagn att ha i typ bil eller så.. Nackdelar med Bee och även fördelar önskas
    vi bytte också cam mot bee. Min tjej fyller 2 om 1 månad.
    Jag har nog ingenting negativt att säga så långt
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • madebyinferno
    modestyclara skrev 2008-07-11 15:21:15 följande:
    var på sprall på NK idag och de hade en bugga-liknande dockvagn faktiskt fyrhjulig med svängbara framhjul...
    Ingen som vet om den finns på någon nätbutik som säljer sådana lr liknande??? Har ju liiiite långt att åka till stockholm, typ 50 mil lr nått sådant
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • stjärnljus
    Halloj!Funderar på att byta min cam mot en Bee, stumpan e 2 i Nov å känner att jag vill ha en mindre vagn att ha i typ bil eller så.. Nackdelar med Bee och även fördelar önskas
    Fördelar: Man kommer fram där man inte kommer fram med någon annan vagn, t.ex genom vanliga tunnelbanespärrar, i mittgången på pendeltåget, i alla trånga affärer och butiker.
    Den är snygg. Den blir pytteliten hopfälld. Den är enkel att fälla ihop.
    Nackdelar: Hjulen är små och jag bävar för vintern. Vet att det är svårt att ta sig fram i löst grus. Selen är konstig.
  • RååSa BuBBlan
    Fru Indosaurie skrev 2008-07-11 21:53:01 följande:
    vi bytte också cam mot bee. Min tjej fyller 2 om 1 månad.Jag har nog ingenting negativt att säga så långt
    Låter bra! Inga problems med selet?
    stjärnljus skrev 2008-07-11 21:53:58 följande:
    Fördelar: Man kommer fram där man inte kommer fram med någon annan vagn, t.ex genom vanliga tunnelbanespärrar, i mittgången på pendeltåget, i alla trånga affärer och butiker.Den är snygg. Den blir pytteliten hopfälld. Den är enkel att fälla ihop.Nackdelar: Hjulen är små och jag bävar för vintern. Vet att det är svårt att ta sig fram i löst grus. Selen är konstig.
    Är den typ handbagage "uppe på rockhyllan i flyget" stor i hopfällt läge? Eller måste man checka in den som bagage? Inga probs med selet?

Verkar som många haft det jobbigt med just den biten?
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • loveliva
    Den har jag också funderat på läääänge Är såååå sugen nu när den rooooosa kommit till Sverige
    Ska du sälja båda cammana (bra ordval )???
    Barn är en lycka för stor att förklara
  • Lourdes
    Angelinah skrev 2008-07-11 21:51:51 följande:
    Hm.. hur gammal e din son/dotter?  Min skrutta blir ju 2 i Nov å den ska funka med vinterkläder och en ev åkpåse vid behov, men mest för att ligga i bilen och vid sem resa
    Min son blir två i januari och är stor och lång för sin ålder, tycker han sitter jätte bra, tror jag har bild i galleriet. Får se hur det går i vinter har ju bara den nu så det får ju funka
  • RååSa BuBBlan
    loveliva skrev 2008-07-11 21:57:34 följande:
    Den har jag också funderat på läääänge Är såååå sugen nu när den rooooosa kommit till Sverige Ska du sälja båda cammana (bra ordval )???
    Ha ha ha

E du här åxå

Nä, just nu står det 3 cam i hallen här o de känns lite väl va

Behöver en liiiten behändig vagn som comp känner jag, men vet inte vilken, men nu har jag en som vill byta min cam 06 mot en beg bee.. Tvekar lite dock...
  • RååSa BuBBlan
    Lourdes skrev 2008-07-11 21:58:20 följande:
    Ok.. Ida e INTE stor för sin ålder alls, hon borde få plats i den över vintern då tycker man

Hur upplever du selen? Funkar den för större barn? Ida MÅSTE ha sele annars blir jag ett barn kort garanterat
  • stjärnljus
    Angelinah skrev 2008-07-11 21:57:13 följande:
    Är den typ handbagage "uppe på rockhyllan i flyget" stor i hopfällt läge? Eller måste man checka in den som bagage? Inga probs med selet? Verkar som många haft det jobbigt med just den biten?
    Nj...man måste nog checka in den. Har aldrig flygit med min Bee.
    Jo, selet är konstigt. Tvinnar sig och är obekvämt.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14