• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • lilla sandra

Ja det kommer alldeles säkert bli jättefint.
    Jag vette 17 om vi ska ha åkpåse.
    N klarade sig ju utan, hon kunde knappt ha vinteroverall fast det var -15 grader. Hon svettades som attan.
    Fast iofs föddes hon i okt o låg ner hela vintern. Denna gången kommer ju sittdelen alldeles säkert åka på innan vintern är över... *hm* Kluven som attan nu.

Emmsan skrev 2008-07-13 16:19:24 följande:
    ja kanske ints så kul till vintern men med en chokladbrun åkpåse kommer min va helfräsch iallafall me love
  • lilla sandra

N klarade sig ju utan, hon kunde knappt ha vinteroverall fast det var -15 grader. Hon svettades som attan.
    Fast iofs föddes hon i okt o låg ner hela vintern. Denna gången kommer ju sittdelen alldeles säkert åka på innan vintern är över... *hm* Kluven som attan nu.

ja kanske ints så kul till vintern men med en chokladbrun åkpåse kommer min va helfräsch iallafall me love
  • lilla sandra

• lilla sandra

Oj skickade iväg förtidigt.
    Inte gör det saken lättare heller iomed att det finns huuur många skitsnygga åkpåsar somhelst när man har Buggan.

• Ari Gold
    modestyclara skrev 2008-07-13 15:30:04 följande:
    Da Mutt skrev 2008-07-13 13:45:59 följande:
    Jag tycker gecko har många fördelar (har både en gecko och en cam). Fördelar med gecko är att den är smidigare, mer lättkörd, har skönare handtag, finns ingen risk att höjdregleringen av handtaget går sönder , passar ok med cam-topptyger, snyggare, bättre fjädring på framhjulen (lättare att köra över kanter utan att få tvärstopp). Tycker faktisk bättre om min gecko än om camen.
    Fast alla de fördelar du nämner finns ju även på froggen, som även saknar de tydliga nackdelar jag tog upp (pytteliten suflett, ingen båge mm).

Antingen vill man ha en stor rymlig bugga och då köper man en cameleon... annars vill man ha en liten smidig och då köper man en frog...men varför köper man en gecko?

Jag har haft och kört alla fyra modellerna (dvs alla utom bee) kan tilläggas.
  • modestyclara

Da Mutt skrev 2008-07-13 16:59:00 följande:

Fast alla de fördelar du nämner finns ju även på froggen, som även saknar de tydliga nackdelar jag tog upp (pytteliten suflett, ingen båge mm). Antingen vill man ha en stor rymlig bugga och då köper man en cameleon... annars vill man ha en liten smidig och då köper man en frog...men varför köper man en gecko? Jag har haft och kört alla fyra modellerna (dvs alla utom bee) kan tilläggas.
    Frog går ju inte att köpa ny i Sverige. Alltså köper man en gecko. Lätt som en plätt
  • modestyclara
    Finasteunge skrev 2008-07-13 15:48:59 följande:
    Jag blir lite smått förbanad..Jag reklamerade första chassit en dag efter ja köpt vagnen för att ja hade de klassiska felet att det glider upp på högra sidan. Fick ett nytt chassi i början på juni och de var helt när ja gick från butiken och har vart de ända fram till ida då ja upptäkte att de har blivit samma fel på detta men har kommit när ja använt chassit ett tag..Kan ja reklamera de forfarande fasst de va en månad sen typ ja fick det nya chassit???Blir ju galen
    Självklart kan du reklamera. Det har du rätt till under hela garantitiden!
  • bakabakalitenkaka
    Linda Al skrev 2008-07-13 16:21:06 följande:
    Nänänä "Mamma på vift" har sytt en snygg suflett, i till störst del naturvit färg, till mig, och jag vill matcha den snyggt. Tänker då på sandbas. Fast offwhite kanske alltså är samma färg som naturvit? Jag trodde det var vanlig vit...
    Jag hade en suflett från Mamma på vift i offwhite/naturvit manchester (supersnygg) och hade offwhite liggdelslock till-det såg snudd på likadant ut. Jättesnyggt.
    ღ Colin 2007.12.21ღ www.nogg.se/mammamu78
  • Ari Gold
    modestyclara skrev 2008-07-13 17:31:35 följande:
    Da Mutt skrev 2008-07-13 16:59:00 följande:
    Frog går ju inte att köpa ny i Sverige. Alltså köper man en gecko. Lätt som en plätt
    Min kritik var inte mot dem som köper den utan det jag undrar är snarare hur 17 de tänkte när de tillverkade den? "Ja vilken bra idé...nu gör vi en vagn som är SÄMRE än föregångaren" skitsmart liksom.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14