Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Bugaboo tråden nr 14

lillebror ja skrev 2008-08-24 11:49:46 följande:

Tycker som du!! Det vill bara sälja men de är inte intresserad utav dig som kund när du har några problem med varan!!! Hur kan man då välja att bli säljare av något man inte vill ta ansvar över?? Jag köper numer alla mina produkter på nätet. När det gäller Bugaboo saker har jag bara massor av +++++++ att säga om Bugaboo själva och Toddler!!!! Kidz shop har jag inte handlat av men mailkontakterna med "thj" är toppen!!!!!!!
    Tycker det är lite elakt!! Har varit barnvagn säljare i många år dock slutat nu! Jag brann för mitt yrke med barnvagnar mm & själv klart hjälpsam om någon kund/kunder önskade råd & tips OCH skulle reklamera mm mm Jag tjänar INGET extra på att få en kund att köpa massor mm...har min sketna timlön/månadslön....den som tjänar på detta är butiks ägaren!! Kan oxå info om att det inte alltid e så lätt för oss säljare att få hjälp av div leverantörer...men det är vi säljare "slavarna på golvet" som får ta all skit...tycker ej det är riktigt rätt och när jag förklarade för kunden allt detta så till 99% så förstod dom mig! Förstår att man kan bli J*vligt sne om en vagn mm går sönder och man får vänta i evigheter på reservdelar mm Försök gärna tänk dig in i rollen som den simpla säljaren/butiksbiträdet....kan ju va du,syster,mamma,vän mfl...eller bror Visst finns det RÖTÄGG som säljare/butiksbiträden...gör det ju överallt..ellerhur! Ta ej detta som att jag "hugger" gör jag ej...e ganska snäll faktiskt Men slutade i butik faktiskt pga alltid få ta all skit...som chefen oftast slipper..inte får höra gott/beröm så ofta!! KRAM
  • Lille Mammsen
    FridaLee skrev 2008-08-24 10:59:44 följande:
    jo de står på deras sida iaf. Men det är inte fraktfritt längre den kostar 33,26 euro att få till sverige, altså en cameleon är det jag kollat på.
    Du vet väl va jag "bubblar" om ang simpla butiksbiträde/säljare som oftast får ta skit.... Jobbar du i svängen fortfarande vännen? KRAM
  • Lille Mammsen
    FridaLee skrev 2008-08-24 14:43:47 följande:
    Jo jag vet exakt vad du prtatar om, stog i kassan en period och det var där vi tog alla reklamationer vart så jäkla trött på de så jag ville ut på golvet igen men nu är jag totalt less, vill absolut inte tillbaka efter att jag varit föräldrarledig denna gång. Känner att jag tappat passionen jag hade förut. Men barnvagns intresset finns kvar till 100%!  Var du iväg till spralliga barn?
    varit där idag.....blev fattig!
  • Lille Mammsen
    Stargirl skrev 2008-08-24 14:49:07 följande:
    Sen är det ju butikspersonalen som får "ljuga" om ägaren inte betalar sina räkningar och därför inte får sina varor levererade. Det måste vara jobbigt
    Säkert...om ens chefen/cheferna info sin personal om detta!
  • Lille Mammsen
    FridaLee skrev 2008-08-24 14:56:09 följande:
    vad blev det!? *NYFIKEN*
    Dom har flera top klädslar kvar!! Någon typ av lift/åkpåse till Bee,massa uv-skydd,bilstols ad.,en gul Bee mm mm mm
  • Lille Mammsen
    FridaLee skrev 2008-08-24 15:01:08 följande:
    vilka färger fanns kvar då? de var i fleece va?
    Både fleece o de andra..va de nu hette? Såg:svart,rosa,blå,orange i 2olika nyanser),sand,röd!
  • Lille Mammsen
    SooJuicy skrev 2008-08-24 15:02:08 följande:
    Fanns de åkpåsar kvar till cam?
    Ingen! endast en typ av lift..tror till Bee modellen!?
  • Lille Mammsen
    FridaLee skrev 2008-08-24 15:19:31 följande:
    fanns canvas med!? fasiken då far jag dit i morrn iaf vill ha både fleece och canvas.
    Vilken färg vill du ha? Tror det endast fanns någo enstaka canvas..mest fleece! Fanns flera sand + svart,dom andra några enstaka ex.
  • Lille Mammsen
    Stargirl skrev 2008-08-24 15:24:26 följande:
    * håller händerna för öronen * jag ska INTE åka till Hagsätra *s* har inte råd efter förra veckans vinterkläd beställningar *fniss*
    vågar ej ta in kassarna...hämtar dom från bilen när han åkt till polaren! Har ju köp stop Råååka bara åka via där jööööö....
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14