Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Bugaboo tråden nr 14

Stargirl skrev 2008-08-13 11:35:09 följande:
     Vi har kört Bugaboo sedan 2004. Så vi har nog kört den på ALLA underlag. Det som inte funkar är typ sandstrand och nylangd singelgrus eller stora bumliga stenar. Allat annat funkar bra. En massa snö kan bli problematiskt (blir ju med alla vagnar) men om man flyttar över handtaget och kör med de store hjulen så funkar det iaf korta sträckor. Finns ju vinterhjul men vi i sthlm behöver iaf inte dem (enligt mig).Vi har kört vagnen tills man inte behöver vagn längre. Dvs upp till 3,5 år. Vikten är max 17 kg. Jag tror min femåring väger 18 kg. Men det är ju olika när det gäller vikten.
    Jag finns i stockholm & jag skulle EJ kunna rulla min Bugga utan vinterhjulen...behövs ju inte alltid/hela vintern...men iblad kommer det mycket snö här...men skulle jag bo i typ city så kanske dessa ej behövs?
  • Lille Mammsen
    Nenel skrev 2008-08-13 18:54:04 följande:
    När bytte ni till sittdelen på era buggor? Min son är 11 veckor nu och vill sitta upp och se sig omkring, men jag är osäker på om det är för tidigt att byta. Han är rätt stadig i nacken men inte helt, speciellt inte när han är trött. Har hört att buggan är ergonomisk och bra så jag tänkte att man kanske kan byta tidigare än andra vagnar? Vad tycker ni och hur har ni gjort?
    Smaksak...min lill-kille e 6mån & ej bytt till sittdel pga sitter as dålig/bökar sig nästan ur när han tröttnat....gör han fort i sittdelen! Så den får vänta lite till!
  • Lille Mammsen
    madiecken skrev 2008-08-15 00:23:11 följande:
    Tycker vår vagn lutar lite neråt.. ska den det??
    vilken sida?
  • Lille Mammsen
    madiecken skrev 2008-08-15 21:44:31 följande:
    Neråt mot handtaget...
    Men det är ju bättre en som mitt som lutar ner vid huvudgaveln!
  • Lille Mammsen
    Caeruleus skrev 2008-08-15 23:23:56 följande:
    Är det bara jag som har jätteproblem med sajten???? Kan surfa på massa andra sidor men Familjeliv strular något kopiöst. Ibland kommer jag inte in på över en halvtimme
    Varit så för mig flera ggr per dag....i 1-2veckor typ!!
  • Lille Mammsen

Noas mamma skrev 2008-08-17 13:29:49 följande:

Noa hatar sin sittdel liggdelen kan han inte ha längre då han gör situps och blir tokig när han är vaken och ska ligga ner. och sittdelen funkar så länge han är vaken och pigg... men när han börjar bli trött så blir han skitsur över att inte ligga plant. fler med samma problem? funderar alvarligt på att köpa en beg bee för att testa om den passar han bättre. Tänkte köpa en begagnad först och sen en ny om noa skulle gilla den bättre. den har väl fullt plant liggläge? vad är ett okej pris att betala för en beg bee?
    Så är det för mig...min lill-kille e då 6mån tom! Fast liggdelan funkar (tyvärr så är min bugga defekt just nu=brukas ej)!!
  • Lille Mammsen

Noas mamma skrev 2008-08-17 15:51:59 följande:

mamma på vift skrev 2008-08-17 13:39:38 följande:
    Just de visste att jag inte va ensam får du din bugga reklamerad nu? Jag vet att been inte är gjord för vintern, men funkar den okej i snö? bor ju centralt så vi har fungerande snöröjning, men de blir ju en del slask. Eller borde jag helt enkelt köpa en helt annan vagn?
    Japp...det är på "G"
  • Lille Mammsen
    JuliaochNelly skrev 2008-08-17 19:40:54 följande:
    lite fråga...någon som vet varför geckon inte säljs i svergie mer?
    Kan finnas några ex kvar på tex REA (tror kristianstad har kvar något ex för 4900 Kan skriva att Jag diggar min Gecko fast att den e lite knasig just nu...skall ju fixas!! har köpt cam klädsel...skall väl fixa fästen & sufflett bågarna bara!!
  • Lille Mammsen
    luttelin skrev 2008-08-18 13:03:06 följande:
    Hittade svaret själv. Såg även att det fanns en drös med toppset ute på beg. marknaden.Då är frågan... vågar man köpa beg.?
    Finns på blocket oxå!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14