• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Senap
    tulle17 skrev 2008-08-12 16:09:36 följande:
    Får en normal lång 2 åring plats i en gecko?Jag har haft en cam men tycker att den blev alldeles för tungstyrd, när han blev större.Jag undrar också om det är någon som har kört båda och kan berätta skillnaden.
    Se Blogg. Geckon är mer lättstyrd än Camen
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • fröken ida
    Stormis skrev 2008-08-12 16:04:13 följande:
    fröken ida skrev 2008-08-12 15:32:21 följande: Suffletter (385 kr) går ju att köpa löst så visst får det att köpa liggdelslock löst också. Finns som beställningsvara, bara att be din butik ta hem. Skulle gissa att det kostar 200-250 kr???????
    Ja jag funderade på samma sak. Får mejla och fråga lite. Tack för svaret
    Älskade Edvin
  • oOrosamarängerOo
    tulle17 skrev 2008-08-12 16:09:36 följande:
    Får en normal lång 2 åring plats i en gecko?Jag har haft en cam men tycker att den blev alldeles för tungstyrd, när han blev större.Jag undrar också om det är någon som har kört båda och kan berätta skillnaden.

Jag har haft båda, eller ja först gecko men bytte till cam när sonen som hade den då va 1år. En av anledningarna till att jag bytte va att han satt så himla illa i geckon, och han är "normalstor" eller en kurva under bvc normalkurvan. Han bara gled ur sitsen som va alldeles galet liten och har ju inte båge heller.

Geckon är ju dock snäppet lättkördare med större barn, men tycker inte camen är tungstyrd även fast det kan kännas så när handtaget vippar, men tar ju sig fram lätt ändå.

• Fröken Småland
    Kimono skrev 2008-08-12 15:12:11 följande:
    Puffar lite för min fråga
    Tyvärr. Det finns inga Brio-babyskydd som är kompatibla med Bugaboo.
  • Suri

Hej på er, en liten blygsam fråga...

Jag vet att det är flera som syr dynor och sufletter som de säljer. Jag vill köpa en "hemsydd" suflett (kan absolut inte sy själv) men hur vet jag vilka som säljer? De får ju inte annonsera här... Har letat en bra stund i tråden nu eftr ledtrådar...
    Ni som köpt kanske kan upplysa mig om vem ni köpt av. Och om det är någon som skulle vilja sy en suflett/säljer får ni gärna inboxa.

• Senap
    Suri skrev 2008-08-12 18:24:52 följande:
    Hej på er, en liten blygsam fråga...Jag vet att det är flera som syr dynor och sufletter som de säljer. Jag vill köpa en "hemsydd" suflett (kan absolut inte sy själv) men hur vet jag vilka som säljer? De får ju inte annonsera här... Har letat en bra stund i tråden nu eftr ledtrådar...Ni som köpt kanske kan upplysa mig om vem ni köpt av. Och om det är någon som skulle vilja sy en suflett/säljer får ni gärna inboxa.
    Köp & sälj - fliken
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2008-08-12 18:24:52 följande:
    Hej på er, en liten blygsam fråga...Jag vet att det är flera som syr dynor och sufletter som de säljer. Jag vill köpa en "hemsydd" suflett (kan absolut inte sy själv) men hur vet jag vilka som säljer? De får ju inte annonsera här... Har letat en bra stund i tråden nu eftr ledtrådar...Ni som köpt kanske kan upplysa mig om vem ni köpt av. Och om det är någon som skulle vilja sy en suflett/säljer får ni gärna inboxa.
    Mamma på vift syr suffletter och ditten datten syr dynor. Finns säkert massor av andra också med tanke på hur mycket hemkok som ligger på Tradera nu
  • Dissan

Ni som har ergonomiska sittdelar, har ni saknatfullt liggläge någom gång?

• oOrosamarängerOo
    Dissan skrev 2008-08-12 18:37:24 följande:
    Ni som har ergonomiska sittdelar, har ni saknatfullt liggläge någom gång?
    Nope, eftersom det ändå är fullt liggläge fast den är skålad
  • Suri
    Shoegirl skrev 2008-08-12 18:26:33 följande:
    Köp & sälj - fliken
    Smart
    mamma2003 skrev 2008-08-12 18:33:42 följande:
    Mamma på vift syr suffletter och ditten datten syr dynor. Finns säkert massor av andra också med tanke på hur mycket hemkok som ligger på Tradera nu
    Tack. Har aldrig handlat på tradera. Föredrar nog att beställa direkt. Traderaoskuld... Läskigt ju.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14