• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Senap

Shit vad jag är trött på kommentarer om att "Bugaboo är så ful" och "en barnvagn ska se ut som en barnvagn" *värst* och "den kan inte vara säker"
    Kör de omkring i en gammal amazon också?
    För att: nya strålkastare är så fula och en bil ska vara fyrkantig. Och elhissar på fönstren vet man ju är värsta dödsfällan!
    Tändstift liksom - när man kan veva igång motorn.
    *dryper av sarkasm*

Tyck vad du vill men var inte en sån j-la bakåtsträvare! *morr*

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Ms Kanga
    Shoegirl skrev 2008-08-12 09:57:51 följande:
    Shit vad jag är trött på kommentarer om att "Bugaboo är så ful" och "en barnvagn ska se ut som en barnvagn" *värst* och "den kan inte vara säker"Kör de omkring i en gammal amazon också? För att: nya strålkastare är så fula och en bil ska vara fyrkantig. Och elhissar på fönstren vet man ju är värsta dödsfällan!Tändstift liksom - när man kan veva igång motorn.*dryper av sarkasm*Tyck vad du vill men var inte en sån j-la bakåtsträvare! *morr*
    och pojkar ska ha blått och flickor rosa... så är det Oskyldig
  • Senap
    Ms Ms Kanga skrev 2008-08-12 10:04:30 följande:
    och pojkar ska ha blått och flickor rosa... så är det
    *sliter mitt hår*
  • Elinen

En passiv trådläsare behöver er hjälp:
    De vita "knapparna" man trycker in för att fälla och resa sittdelen har blivit jättetröga att trycka in och den ena kärvar och vill inte komma i det låsta läget när man tillslut lyckats trycka in den. Någon som haft samma problem? Behöver de smörjas och i så fall med vad?

Jättetacksam för tips!

/Elin

• Malin med Tim
    sara w skrev 2008-08-11 23:04:54 följande:
    det står juli 2008 på tillverkningsdatumet.är då är det lugnt för min del? du skrev innan juli 08, eller bör jag lämna in den? för nitar är väl inget jag kan byta ut själv? skruv går ju men nit är väl lite annorlunda.vill ju inte att handtaget börjar glida utan vill ha allt fixat innan bebis skall ligga i vagnen.nån som vet vad som gäller?
    Det är samma chassi som jag har och det ska vara det senaste enligt bugaboo. Jag tror inte att man kan nita chassit själv, utan då behöver man ett nytt.
  • Krokodil

Fråga till er med koll på Bugaboos egen ståbräda:

Jag har precis monterat brädan som man ska men hade uppfattningen att man bara skulle behöva flippa den upp och ned med foten utan att göra någon annan justering för att att fälla upp respektive ned (har sett folk på stan göra så). Men när jag spänner gummibandet för att fälla upp den och sen fäller ned brädan så glider gummibandet ner en bit genom "clipset" som spänner gummibandet. Följden blir att den sen bara fälls upp lite när jag flippar upp den och är i vägen. För att fälla upp den helt måste jag alltså ner på alla fyra och krypa in under chassit och spänna igen. Känns ju inte så där jättepraktiskt på busshållplatsen eller vid rulltrappan...

Jag ringde affären som säger att de pratat med Bugaboo och att man alltså ska spänna gummibandet varje gång. Men ni som använt brädan ett tag, är det verkligen så? Eller blir gummibandet slappare med tiden (och mindre stumt) så att det funkar så småningom? Känns ju konstigt att jag sett folk göra så och att de sen skulle ändra modellen så att man måste krypa in under chassit varje gång.

Vore jättetacksam för svar från er som kör brädan till vardags. Tack!

• Emeliela
    Shoegirl skrev 2008-08-12 09:57:51 följande:
    Shit vad jag är trött på kommentarer om att "Bugaboo är så ful" och "en barnvagn ska se ut som en barnvagn" *värst* och "den kan inte vara säker"Kör de omkring i en gammal amazon också? För att: nya strålkastare är så fula och en bil ska vara fyrkantig. Och elhissar på fönstren vet man ju är värsta dödsfällan!Tändstift liksom - när man kan veva igång motorn.*dryper av sarkasm*Tyck vad du vill men var inte en sån j-la bakåtsträvare! *morr*
    Hahah  min sambo tyckte att bugaboo var den fulaste vagnen som fanns förut, men å körde han faktiskt runt i en gammal amazon! Började asgarva när jag läste ditt inlägg haha.. Nu har han dock bytt upp sig till en Bmw och ska nu köpa en bugaboo !
    My family - My world
  • Senap
    Emeliela skrev 2008-08-12 11:04:07 följande:
    Hahah  min sambo tyckte att bugaboo var den fulaste vagnen som fanns förut, men å körde han faktiskt runt i en gammal amazon! Började asgarva när jag läste ditt inlägg haha.. Nu har han dock bytt upp sig till en Bmw och ska nu köpa en bugaboo !

Oups! Generad *skruvar med tån*

• Emeliela
    Shoegirl skrev 2008-08-12 11:13:58 följande:
      Oups! *skruvar med tån*
    Hahaha Folk kan ändra sig :) Min sambo är ett levande bevis på det hahahhaah
    My family - My world
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14