• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Hannnas

Tjejjer

Vet att denna fråga kommer om o om igen men ändå:

Vart beställer man den billigaste bugaboo cameleon för tillfället? babytrader fortfarande? där kostar den just nu 829 eur? får man fortfarande rabatt som nykund o när ser man det isf?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Lille Mammsen
    vildamar skrev 2008-08-13 08:11:23 följande:
    Hej!Ska åka in till stan (sthlm) snart och skulle vilja ha tips vilka butiker som SÄKERT har bugaboo bilbarnstolen inne- vill klämma o känna...orkar inte springa runt, gravid v 34 och butikerna har inte öppnat än så jag kan inte ringa.Ngn som har så bra koll???? Ngn speciell butik att rekommendera???? Tusen tack isåfall!
    Du fick tips om Bonti på karlavägen (FD simpleworld)...du har ju Barnbutiken på den gatan oxå...fast nu vet jag ej om dom har...kan va kul endå!
  • tea1982

Hej hej alla frälsta,

Jag är gravid i vecka 14 och har inte inhandlat vagn än, men är rätt säker på att jag vill ha en Cameleon... har dock ett par frågor till ägare av vagnen - Är den lättkörd på ojämna underlag? (grusvägar, snö, etc), hur länge kan man använda den? (barnets vikt eller ungefärliga ålder)

Tack tack!

• fröken ida
    Renstjärna skrev 2008-08-13 10:19:54 följande:
    förken ida: Jag tänkte köpa topptyg i USA men har svensk vagn. Vad är det för skillnad på placeringen av selen? Tror du att det funkar att köpa toppdelen till sitsen i USA?
    Jag har ju aldrig haft en europisk vagn men tydligen ska säkerhetsreglerna skilja så att selen på amerikanska vagnar sitter fast på bastyget medans europiska vagnars sele sitter på ramen. Selen blir då lite annorlunda placerad så att hålen på åkpåsarna skiljer sig åt.  Det är i varje fall vad jag hört. Rätta mig gärna om jag har fel
    Älskade Edvin
  • Stargirl
    MGn skrev 2008-08-12 23:17:23 följande:
    Min bumberbar har gått sönder, kan man köpa enbart en ny vit plupp eller måste jag köpa en helt ny bygel?
    Jag tror du kan byta ut pluppen. Det är ju plupp + fjäder du behöver. Men kanske lättast att byta ut hela bygeln. Finns ibland på Tradera lr liknande för en illig penning.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    tea1982 skrev 2008-08-13 11:02:52 följande:
    Hej hej alla frälsta,Jag är gravid i vecka 14 och har inte inhandlat vagn än, men är rätt säker på att jag vill ha en Cameleon... har dock ett par frågor till ägare av vagnen - Är den lättkörd på ojämna underlag? (grusvägar, snö, etc), hur länge kan man använda den? (barnets vikt eller ungefärliga ålder)Tack tack!

Vi har kört Bugaboo sedan 2004. Så vi har nog kört den på ALLA underlag. Det som inte funkar är typ sandstrand och nylangd singelgrus eller stora bumliga stenar. Allat annat funkar bra. En massa snö kan bli problematiskt (blir ju med alla vagnar) men om man flyttar över handtaget och kör med de store hjulen så funkar det iaf korta sträckor. Finns ju vinterhjul men vi i sthlm behöver iaf inte dem (enligt mig).
    Vi har kört vagnen tills man inte behöver vagn längre. Dvs upp till 3,5 år. Vikten är max 17 kg. Jag tror min femåring väger 18 kg. Men det är ju olika när det gäller vikten.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Mippemutt
    fröken ida skrev 2008-08-13 09:10:27 följande:
    Vill bara informera om att jag efter fadäsen med liggdelslocket igår bytte till sittdelen. I morse provade jag min åkpåse för första gången och det funkade alldeles utmärkt med amerikansk vagn/ svensk åkpåse. Ifall någon mer med importerad vagn funderade på det.
    Vad bra. Jag har en Bugaboo som är köpt i USA och vill ha en åkpåse till vintern. Då kan jag ju köpa en i Sverige .
    ♥ Wilhelm 12/4-08 ♥
  • Tullemi

Jag tror att jag redan har frågat detta: ta med eller inte ta med Bee´n till Thailand. Jag säger NEJ, men min kompis säger "har du köpt en sån jädra dyr vagn så är det dåligt om den inte tål en semester" (hon e ingen bugga-fan ). Vad tycks?

• tezze

hejsan! Köpte en bugaboo bee för en månad sedan då jag ville ha en smidig och lättkörd vagn. Är jätte nöjd med vagnen förrutom att jag får stickningar i händer när jag varit ute och promenerat en bra bit. Är det någon som känner igen sig?
    Tycker det är så tråkigt då jag verkligen gillar denna vagn men den verkar inte vara gjort för att promenera med.
    Är lite besviken måste jag säga med tanken på att den kostade 4800kr. Har haft emmaljunga tidigare och detta problem har aldrig uppkommit då men då är de ju ganska klumpiga tyvärr.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14