• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • AnniPanni
    tea1982 skrev 2008-08-13 11:02:52 följande:
    Hej hej alla frälsta,Jag är gravid i vecka 14 och har inte inhandlat vagn än, men är rätt säker på att jag vill ha en Cameleon... har dock ett par frågor till ägare av vagnen - Är den lättkörd på ojämna underlag? (grusvägar, snö, etc), hur länge kan man använda den? (barnets vikt eller ungefärliga ålder)Tack tack!
    Det som absolut inte fungerar är sandstrand (men då är det iof bara att köra på bakhjulen). Små grus kan vara lite krångligare men det går absolut, det kan vara lite värre med större grus/sten i kottestorlek, då fastnar hjulen lätt.
    Maxviten är ju 17 kg så 0-4 ungefär. De flesta slutar ju med vagn runt 3,5.

Min nyblivna 4åring får inte plats i cammen. Hon väger 18.7 kg och är 116cm lång. Hennes huvud hamnar en bra but ovanför sufletten 
  • Stargirl
    Tullemi skrev 2008-08-13 11:49:40 följande:
    Jag tror att jag redan har frågat detta: ta med eller inte ta med Bee´n till Thailand. Jag säger NEJ, men min kompis säger "har du köpt en sån jädra dyr vagn så är det dåligt om den inte tål en semester" (hon e ingen bugga-fan ). Vad tycks?
    Vi hade med våran Bee på vår semester i somras. Klart du ska ha med din Bee. Tänker du att den ska gå sönder på flyget? Då ersätter ju de det som går sönder.
    *~Bugaboo RULES~*
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2008-08-13 12:04:34 följande:
    Vi hade med våran Bee på vår semester i somras. Klart du ska ha med din Bee. Tänker du att den ska gå sönder på flyget? Då ersätter ju de det som går sönder.
    Det ör inte allt 100% att man blir ersatt, varken av sitt försäkringsbolag eller flygbolaget. Vet så många som fått sina vagnar trasiga under flygresor och både fått betala självrisk eller så har flygbolaget bara ersatt till viss del. Jag har dock haft tru och blivit ersatt fullt ut.
  • JuliusOchJag

Har kollat med Babytrader nu och de levererar på en vecka till Sverige! Helt sjukt, vagnar ska ju vara världens jobb med att beställa. Och snabbt svar också! Älskar redan vagnen ! Hmm...brun eller röd....??

♥ Vecka 23 ♥
  • JuliusOchJag
    Hannnas skrev 2008-08-13 10:28:51 följande:
    TjejjerVet att denna fråga kommer om o om igen men ändå:Vart beställer man den billigaste bugaboo cameleon för tillfället? babytrader fortfarande? där kostar den just nu 829 eur? får man fortfarande rabatt som nykund o när ser man det isf?
    Du får fortfarande 50 E i rabatt om du registrerar dig som nykund. Jag har tittat överallt men har inte hittat något billigare pris. Om du registrerar dig som nykund får du ett  mail med en kod som du använder när du lägger beställningen, då får du rabatten.
    ♥ Vecka 23 ♥
  • Måledal

Har bestämt mig för en bugga nu... ska beställa bara...

Men grejen är den att från babytrader kunde jag få alla grejer inom en vecka, från pingpong skulle det dröja 6 veckor men där blir det 700:- billigare.
    Hade ni väntat på pingpong eller betalat lite mer???
    Jag tycker nästan det är värt att betala lite mer...men mannen tycker nog det är lite onödigt! hur hade ni gjort?

• oOrosamarängerOo
    Tullemi skrev 2008-08-13 11:49:40 följande:
    Jag tror att jag redan har frågat detta: ta med eller inte ta med Bee´n till Thailand. Jag säger NEJ, men min kompis säger "har du köpt en sån jädra dyr vagn så är det dåligt om den inte tål en semester" (hon e ingen bugga-fan ). Vad tycks?
    Jag skulle INTE ta bee till Thailand, men det har jag ju redan sagt i thailandstråden
    Den är alldeles för klumpig o tar way to much plats. Kommer va skitjobbig att köra där och släpa på longtailarna. Jag kommer fortsätta ta maclaren dit istället.
  • fröken ida
    Mippemutt skrev 2008-08-13 11:40:42 följande:
    Vad bra. Jag har en Bugaboo som är köpt i USA och vill ha en åkpåse till vintern. Då kan jag ju köpa en i Sverige .
    Ja jag tyckte det funkade utmärkt. Då har jag iofs inget att jämföra med då jag inte sett hur en europiskt åkpåse sitter i en europisk vagn
    Älskade Edvin
  • Stargirl
    Måledal skrev 2008-08-13 12:16:18 följande:
    Har bestämt mig för en bugga nu... ska beställa bara...Men grejen är den att från babytrader kunde jag få alla grejer inom en vecka, från pingpong skulle det dröja 6 veckor men där blir det 700:- billigare.Hade ni väntat på pingpong eller betalat lite mer???Jag tycker nästan det är värt att betala lite mer...men mannen tycker nog det är lite onödigt! hur hade ni gjort?
    Ngn krona hit lr dit spelar ingen roll tycker jag. Hellre snabb leverans än lite billigare. Men allra helst köper jag i en butik runt hörnet dit jag kan gå in ifall det är ngt som är fel lr liknande. Men det är jag det
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14