• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • AnniPanni
    Hilti skrev 2008-08-12 13:19:33 följande:
    Den senaste kanske? Kan man forresten använda sittdelen till 4½-5 månaders?
    Jepp det kan man.
    Vi bytte när E var 4½ då vägrade hon att ligga ner.
  • Senap
    *shkål*
    Lille Mammsen skrev 2008-08-12 13:19:23 följande:
    som jag skriver kan man ju tro att jag e packad
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Krokodil

Puffar lite för min fråga om ståbräda.

Krokodil skrev 2008-08-12 10:53:29 följande:
    Fråga till er med koll på Bugaboos egen ståbräda:Jag har precis monterat brädan som man ska men hade uppfattningen att man bara skulle behöva flippa den upp och ned med foten utan att göra någon annan justering för att att fälla upp respektive ned (har sett folk på stan göra så). Men när jag spänner gummibandet för att fälla upp den och sen fäller ned brädan så glider gummibandet ner en bit genom "clipset" som spänner gummibandet. Följden blir att den sen bara fälls upp lite när jag flippar upp den och är i vägen. För att fälla upp den helt måste jag alltså ner på alla fyra och krypa in under chassit och spänna igen. Känns ju inte så där jättepraktiskt på busshållplatsen eller vid rulltrappan...Jag ringde affären som säger att de pratat med Bugaboo och att man alltså ska spänna gummibandet varje gång. Men ni som använt brädan ett tag, är det verkligen så? Eller blir gummibandet slappare med tiden (och mindre stumt) så att det funkar så småningom? Känns ju konstigt att jag sett folk göra så och att de sen skulle ändra modellen så att man måste krypa in under chassit varje gång.Vore jättetacksam för svar från er som kör brädan till vardags. Tack!
  • lilla sandra

Jag har oxå sett folk som puttar upp den med foten, men för mej är det som dej.
    Fick till svar att jag måste spänna remmen varje gång ståbrädan ska upp. :/

Krokodil skrev 2008-08-12 13:52:01 följande:
    Puffar lite för min fråga om ståbräda.
  • Krokodil

När köpte du din bräda? Kanske har att göra med hur gammal den är? Min är nyköpt och än så länge oanvänd.

lilla sandra skrev 2008-08-12 14:01:28 följande:

Jag har oxå sett folk som puttar upp den med foten, men för mej är det som dej.Fick till svar att jag måste spänna remmen varje gång ståbrädan ska upp. :/
  • lilla sandra

Samma med min. Vi väntar bara på bebis.

Krokodil skrev 2008-08-12 14:07:01 följande:
    När köpte du din bräda? Kanske har att göra med hur gammal den är? Min är nyköpt och än så länge oanvänd.lilla sandra skrev 2008-08-12 14:01:28 följande:
  • oOrosamarängerOo
    Lundinma skrev 2008-08-12 08:46:39 följande:
    Hej på Er,Jag vet att detta är en BB tråd (hängde här för 3 år sedan... ;o) Nu är jag hemma igen med nr 2 och är förståss lika NÖJD med min BB denna gång!Nu till min fråga, om vad har ni för paraplyvagnar???? Ska ut och resa och behöver en smidig med fullt liggläge!Tack så länge!
    Jag har bee och maclaren techno som resevagnar, båda ´har fullt liggläge. + med bee är att den är vändbar men technon vinner med hästlängder som resevagn då den är 100 gr smidigare att släpa på under resor.
  • Stormis
    Elinen skrev 2008-08-12 13:04:08 följande:
    Puffar lite för min fråga ovan. Ingen som känner igen problemet?
    Jag har samma problem. Försökte med silikonspray, men det är rätt tight och svårt att komma åt så jag vet inte om jag tyckte att det hjälpte. Nån som vet???

Ang borms på Bee'n. Verkar vara ett vanligt problem att den bara tar på ena sidan. Kan tydligen hjälpa att göra rent och silikona, men vet också att folk fått nya chassin för problemet.
  • Krokodil

Vi väntar också, bebisen kommer när som helst. Lycka till!

lilla sandra skrev 2008-08-12 14:14:51 följande:

Samma med min. Vi väntar bara på bebis.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14