• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Senap
    Shoegirl skrev 2008-08-22 14:52:14 följande:
    Svar på #7407RamBakhjul x 2sviwelhjul x 2sufflettfästen x 2sufflettbågar x 2bumperbar varukorgsittdelsklädselliggdelsklädsel ?topptyg (sittdelstopp, liggdelslock, sufflett)*funderar på om jag glömt något*
    Ah. om du ska ha liggdelen behöver du platta och madrass också.
    till sittdelen behöver du plattan till sittdelen.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • MGn

Anna 78 skrev 2008-08-22 14:45:21 följande:

Jag har fått köpa ett Bugaboo-chassi billigt av en kompis och undrar vilka delar man behöver för att få en komplett sittvagn. Har sett att dom säljer delar på Kidzshoppen.
    Framhjul, bakhjul, ramen, basklädsel (varukorg o sittdel) suflettfäste, suflettfäste, toppklädsel( kan ev räcka med suflett bara). sen är det nog allt...
  • Anna 78

Åh, kanon! TACK! Vad bra, då ska jag genast lägga in en beställning på alla delar så att jag snart oxå får dra runt på en snygging-vagn!!

• Vintersjäl

Kajsan - Tack för svar! Har försökt komma i kontakt med återförsäljaren men inget svar och nu går vagnen knappt att använda längre

• Kajsan

Anna 78 skrev 2008-08-22 14:58:21 följande:

Åh, kanon! TACK! Vad bra, då ska jag genast lägga in en beställning på alla delar så att jag snart oxå får dra runt på en snygging-vagn!!
    Håll koll på tradera, blocket och fl:s köp och sälj så kan du komma mycket billigare undan.
  • Kajsan
    Kajsan skrev 2008-08-22 15:03:35 följande:
    Anna 78 skrev 2008-08-22 14:58:21 följande:Håll koll på tradera, blocket och fl:s köp och sälj så kan du komma mycket billigare undan.
    Så kompletterar du på kidzshopen med det du inte får tag på begagnat .
  • Anna 78

Kajsan: Sitter just nu och kikar både på Blocket och Tradera.... Man kan ju tjäna lite pengar på att köpa vissa saker begagnat. Jag är inte så kräsen

• molly 81

Jag har sorg...

Ellen vill nog inte åka liggdel längre.. Vi har ju alternerat ett tag mellan sitt/liggdel. MEn det är bara till att konstatera. Hon är mer nöjd när det är i sittdelen hon får åka.

Vill inte riktigt lägga undan liggdelen, ibland är vi ute på jätte promenader på tre-fyra timmar.. Då är det rätt bra att hon få ligga utsträckt, enligt mig ;)Och det är bara till att inse, hon börjar bli stora tjejen, fyller ju fyra månader.. Samtidigt vet jag ju att hon sitter bra i sittdelen.. Som är mysigt bäddad med en tjock laban filt!

Samtidigt är det jobbigt att byta, köper ju inte en ram för att ha under övergångsperioden.

Usch ja, så i helgen får vi ha med båda delarna...

• Heidii

hej hej jag har ett litet problem,köpte min bugaboo cameleon för några månader sen och handtaget bara gled och skruven gängade upp sej,men fick nya skruvar för 2dagar sedan.Problemet är att det fortfarande glider. ska jag kräva ett nytt chassi? på affären så sa hon att det inte kommer att glida något mer :(

• Stargirl
    Heidii skrev 2008-08-22 15:20:25 följande:
    hej hej jag har ett litet problem,köpte min bugaboo cameleon för några månader sen och handtaget bara gled och skruven gängade upp sej,men fick nya skruvar för 2dagar sedan.Problemet är att det fortfarande glider. ska jag kräva ett nytt chassi? på affären så sa hon att det inte kommer att glida något mer :(
    Men använde du manualen och såg att fjädrarna satt på rätt plats?
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14