• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • AnniPanni
    Corpset skrev 2008-08-22 15:29:04 följande:
    Jag är fortfarande misstänksam mot alla chassin av den nya modellen som säljs begagnat. Av nån anledning så finns det inte lika många till salu sen Babytrader och andra började kräva in de gamla trasiga...
    Om den teorin stämmer så kommer ju snart att öka igen då Babytrader slutat att kräva in det "trasiga" 
  • rixpucko
    yrväder skrev 2008-08-22 17:11:52 följande:
    Jag har provkört bugga häruppe(luleå) när vi hade värsta snöslasket och det gick utmärkt. Har dessutom en kompis som bor i umeå och har en och är supernöjd, och ytterliggare en kompis som förvisso bor i sthlm för tillfället men som ofta är upp hit och hon är oxå nöjd med sin. Det finns ju vinterhjul annars.
    Hmmm okay så det finns hopp
    Bor utanför Lycksele och det kan vara lite si och så med plogningen ibland.
    vad kostar vinterhjulen? Fast dom tar ju bort själva grejjen med den smidiga vagnen, då blir den ju som en vanlig 4 hjulig vagn
  • Tullemi

Jag har startat en tråd där jag undrar om man kan slänga in sin JuJuBe i tvättmaskinen på handtvättsprogramet. Inget svar i den tråden, men jag vet att några här inne har samma skötväska . Tacksam för svar snart.

• Preggie

Holy Macamoly! Spralliga barn var ju rena rama himmelriket... Hade tänkt kolla efter en klädsel men kom hem med 3, en röd fleece, en röd canvas och en off white canvas. Hoppas det blir bra till min gråa bas..

Tuuuur att sambon är medgörlig och tycker att lilltjejen ska ha det fint...

• FridaLee
    Preggie skrev 2008-08-22 17:51:24 följande:
    Holy Macamoly! Spralliga barn var ju rena rama himmelriket... Hade tänkt kolla efter en klädsel men kom hem med 3, en röd fleece, en röd canvas och en off white canvas. Hoppas det blir bra till min gråa bas.. Tuuuur att sambon är medgörlig och tycker att lilltjejen ska ha det fint...
    var du där nyligen? var det mycket kvar? reade snöhjulen vet du? glömde fråga tjejen jag pratade med. har långt att åka ca 5 mil så jag tänkte åka dit i morrn tills de öppnar pratade med butiken för ca 20 min sen och fick veta vad som fans ungefär. chansar på att åka dit i morrn.
  • Ditten Datten
    AnniPanni skrev 2008-08-22 17:06:19 följande:
    Oj då måste han vara lång din lile kille . Liggdelen r ju ändå 70-72 cm - eller så är det jag som vägrade inse att E faktiskt hade växt ur den o "tryckte" ner henne tills hon var 67cm lång (4 mån)Den ultimata syskonvagnen ( i mina ögon en dubbel Bugga ) saknas fortfarande på marknaden. Den jag tänker på först är ju Teutonian men det verkar ju trixigt när dörren inte är tillräcklig bred. Jag gillar verkligen Icandys "Pear" som är en singelvan som man bygger om till en syskovagn men hur den funkari praktiken har jag ingen aning om (finns självklart bara i england).Ora duoletto är ju mindre vacker men den är i alla fall vändbar o smal - låg i suffletten dock. Firts weels har nju sin syskon Cty elite men har man kört UJ o bugga så känns den väääldigt ranglig o plastig. Lite av en bugaboo kopia.
    Tack för ditt långa svar, vi plockade fram en annan syskonvagn vi hade här hemma, en e3 twin och sydde ett vindskydd som är ganska högt så de inte blåser på honom, eftersom bakstycket på vagnen är i plast så kan han se ut ändå, o han är helnöjd i vagnen =) så jag slapp en ny dyr affär, så nu blir de roligasaker till buggan istället =)
  • Kajsan
    FridaLee skrev 2008-08-22 17:54:43 följande:
    var du där nyligen? var det mycket kvar? reade snöhjulen vet du? glömde fråga tjejen jag pratade med. har långt att åka ca 5 mil så jag tänkte åka dit i morrn tills de öppnar pratade med butiken för ca 20 min sen och fick veta vad som fans ungefär. chansar på att åka dit i morrn.
    Det fanns vid stägning idag INGEN canvas, inga åkpåsar, inge kul
    Det som fanns var ett gäng fleece toppar en sand och en blå sittdel , lite bilstplsadaptrar.
    Typ.
  • myHappiness

Kajsan, vad fick du tag på då?

• FridaLee
    Kajsan skrev 2008-08-22 19:39:53 följande:
    Det fanns vid stägning idag INGEN canvas, inga åkpåsar, inge kul Det som fanns var ett gäng fleece toppar en sand och en blå sittdel , lite bilstplsadaptrar.Typ.
    ok, när jag ringde fanns det lite canvas men hon sa att det gick hela tiden. Vet du vilka fleece färger som fanns?
  • steffo trish

Jag fattar inte, någon här hade ju köpt rosa suffla till sin Bee för nån månad sedan, ca. Men när jag ringde till Barnbutiken så säger de att de bara finns i USA än sålänge!?
    Men visst hade du (kommer inte ihåg vem det var) köpt den på Familjetorget?
    Alltså bara suffla, inte hela vagnen.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14