• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • milimina

är det nån som har koll på vad man kan ta för pris på lite olika tillbehör? vi ska ju sälja buggan eftersom vi behöver en syskonvagn framöver (nä det är inte med lätt hjärta för jag älskar verkligen buggan Gråter men vi kan inte ha den bara ståendes heller), och då behöver vi ju inte tillbehören heller.

vi har:
    mugghållare
    åkpåse (röd)
    sommarsuffla (röd)
    parasoll
    uv-skydd
    överdrag i frotté för sittdelen (koeka, turkost)
    adaptrar till maxi-cosi babyskydd

det som följde med vagnen när vi köpte den får följa med den när vi säljer den men det ovan är ju extra som vi säljer på sidan om. jag har dålig koll på andrahandsvärdet... frågan är väl var de går bäst? tradera? blocket?

ni har garanterat mer koll här än jag har så överös mig med tips är ni snälla! alla pengar vi kan få in behövs till syskonvagn!

• Lille Mammsen
    Stargirl skrev 2008-08-24 16:27:10 följande:
    Dottern fick en grå/rosa vinteroverall + vantar allt från Reima till vintern  (ingen mössa ännu)och en höst overall i rött från Ver De Terre + mössa och scarf från Villervalla.Mellansonen fick byxa + jacka i grått/grönt från Reima + vantar.(jag har saknat Reima efter ett par år med Ticket, MOLO och Pop)Skor från Ecco till mellansonen och skor från Pax till dottern för vintern.Höstskor från Vincent till dottern.Äldsta sonen har inte fått ngt ännu. Har ingen aning om hans passar från förra året *hoppas*Det var nog allt. Till saken hör att dottern redan har en Ticket overall som hon fått begagnat och en från POP i rätt stl *s*
    Alla typ vill kika in hos dig...får jag me det? Du har väl massa roligt o bli avis på!?
  • Lille Mammsen

Mary Cherry skrev 2008-08-24 17:11:42 följande:

Vänta här nu. Finns det svart fleece på rea nånstans? Jag hänger uppenbarligen inte med alls. Jag skyller på berget med kläder jag måste få ut på tradera.
    Japp! Fleece för 500:- dvs Nya i kartong!!
  • Stargirl
    milimina skrev 2008-08-24 17:40:51 följande:
    är det nån som har koll på vad man kan ta för pris på lite olika tillbehör? vi ska ju sälja buggan eftersom vi behöver en syskonvagn framöver (nä det är inte med lätt hjärta för jag älskar verkligen buggan men vi kan inte ha den bara ståendes heller), och då behöver vi ju inte tillbehören heller. vi har: mugghållare åkpåse (röd) sommarsuffla (röd) parasoll uv-skydd överdrag i frotté för sittdelen (koeka, turkost) adaptrar till maxi-cosi babyskydd det som följde med vagnen när vi köpte den får följa med den när vi säljer den men det ovan är ju extra som vi säljer på sidan om. jag har dålig koll på andrahandsvärdet... frågan är väl var de går bäst? tradera? blocket?ni har garanterat mer koll här än jag har så överös mig med tips är ni snälla! alla pengar vi kan få in behövs till syskonvagn!

Sök på Tradera på avslutade auktioner så får du en fingervisning.

Jag skulle inkludera mugghållare, uv skydd och parasoll med vagnen. De gör den mer attraktiv och du får inte så mycket för dem separat.

Åkpåsen skulle jag sälja omgående på Tradera.

*~Bugaboo RULES~*
  • Lille Mammsen

Mary Cherry skrev 2008-08-24 17:11:42 följande:

Vänta här nu. Finns det svart fleece på rea nånstans? Jag hänger uppenbarligen inte med alls. Jag skyller på berget med kläder jag måste få ut på tradera.
    Hela butiken har oxå Ta 3 betala för 2...gäller REA varorna oxå! Massa fina "kalas" "högtids" kläder på 50% mm mm
  • oOrosamarängerOo
    milimina skrev 2008-08-24 17:40:51 följande:
    är det nån som har koll på vad man kan ta för pris på lite olika tillbehör? vi ska ju sälja buggan eftersom vi behöver en syskonvagn framöver (nä det är inte med lätt hjärta för jag älskar verkligen buggan men vi kan inte ha den bara ståendes heller), och då behöver vi ju inte tillbehören heller. vi har: mugghållare åkpåse (röd) sommarsuffla (röd) parasoll uv-skydd överdrag i frotté för sittdelen (koeka, turkost) adaptrar till maxi-cosi babyskydd det som följde med vagnen när vi köpte den får följa med den när vi säljer den men det ovan är ju extra som vi säljer på sidan om. jag har dålig koll på andrahandsvärdet... frågan är väl var de går bäst? tradera? blocket?ni har garanterat mer koll här än jag har så överös mig med tips är ni snälla! alla pengar vi kan få in behövs till syskonvagn!
    Jag skulle lägga ut ALLA tillbehören för sig på tradera och sälja enbart buggen på blocket, tror man får mest så.
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2008-08-24 17:53:32 följande:
    Jag skulle lägga ut ALLA tillbehören för sig på tradera och sälja enbart buggen på blocket, tror man får mest så.
    Smågrejerna skulle jag inkuldera. Dem får man inte så mycket för och det kan göra skillnad på att folk väljer att komma och köpa vagnen ist för ngn anna utan tillbehör.
    *~Bugaboo RULES~*
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2008-08-24 17:55:07 följande:
    Smågrejerna skulle jag inkuldera. Dem får man inte så mycket för och det kan göra skillnad på att folk väljer att komma och köpa vagnen ist för ngn anna utan tillbehör.
    Tror du, ja kanske är så? Tänkte framförallt på åkpåse, parasoll, sommarsuffla, tror man får mer på tradera än sälja med vagnen. Jag va lat när jag sålde förra buggen med åkpåse och parasoll, och iefterhand insåg jag att jag skulle fått mer var försig...tror jag.
  • milimina

ja åkpåsen är definitivt nåt som ska gå separat, den skickar jag inte med vagnen men det är sant, det är säsong för att lägga ut den nu eller snart attans, för jag hade ev tänkt ha den till storebror den här vintern (syskonet kommer i februari). iof kan jag ju sälja den nästa höst, måste ju inte bli nu, bara den inte bli liggandes.

uv-skyddet kanske får följa med vagnen. men annars har jag hört som soojuicy, att tillbehören får man mest för separat istället för att inkludera dem med vagnen...

• Noiis
    Noas mamma skrev 2008-08-24 15:41:22 följande:
    Nån som vet vad madrass och liggdelsplatta kostar? kollade i bloggen och på kidzshop men hittade de inte Vet att frågan varit uppe förr så sorry för upprepningen
    puffar
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14