lillebror ja skrev 2008-08-24 11:49:46 följande:
Tycker som du!! Det vill bara sälja men de är inte intresserad utav dig som kund när du har några problem med varan!!! Hur kan man då välja att bli säljare av något man inte vill ta ansvar över?? Jag köper numer alla mina produkter på nätet. När det gäller Bugaboo saker har jag bara massor av +++++++ att säga om Bugaboo själva och Toddler!!!! Kidz shop har jag inte handlat av men mailkontakterna med "thj" är toppen!!!!!!!
Tycker det är lite elakt!! Har varit barnvagn säljare i många år dock slutat nu! Jag brann för mitt yrke med barnvagnar mm & själv klart hjälpsam om någon kund/kunder önskade råd & tips OCH skulle reklamera mm mm Jag tjänar INGET extra på att få en kund att köpa massor mm...har min sketna timlön/månadslön....den som tjänar på detta är butiks ägaren!! Kan oxå info om att det inte alltid e så lätt för oss säljare att få hjälp av div leverantörer...men det är vi säljare "slavarna på golvet" som får ta all skit...tycker ej det är riktigt rätt och när jag förklarade för kunden allt detta så till 99% så förstod dom mig! Förstår att man kan bli J*vligt sne om en vagn mm går sönder och man får vänta i evigheter på reservdelar mm Försök gärna tänk dig in i rollen som den simpla säljaren/butiksbiträdet....kan ju va du,syster,mamma,vän mfl...eller bror

Visst finns det RÖTÄGG som säljare/butiksbiträden...gör det ju överallt..ellerhur! Ta ej detta som att jag "hugger" gör jag ej...e ganska snäll faktiskt

Men slutade i butik faktiskt pga alltid få ta all skit...som chefen oftast slipper..inte får höra gott/beröm så ofta!! KRAM