• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • AnniPanni
    Dis skrev 2008-06-10 22:04:28 följande:
    Oki. Men det blir kanske lite dyrt att köpa den precis innan barnet slutar åka vagn? Undra hur många som köper en cam till en 3-åring?
    Nja min 3åring skulle aldrig ha fått plats i camen - hade hon det så tycker i alla fall jag den är bra mycket smidigare även till större barn än alla dessa sulkys. Att försöka ratta omkring en Softy/sitty med en 15kilos i är inte alltid det allra lättaste . Nu har jag iof rätt så stora barn, 3åringen (snart 4 nu) är ca 115 cm lång o väger 19kg.
  • oOrosamarängerOo
    Dis skrev 2008-06-10 21:53:54 följande:
    När tycker ni det är försent att köpa en cameleon till ett barn? Ålder/maxläng?
    Beror ju helt på hur stort barnet är för sin ålder, men min älsta dotter åkte i buggen utan problem i vintras då 110cm, ca 17-18kg. Hon va då 5år och hade slutat med vagn för länge sen, bara nån gång när det va trött o kinkigt vid dagishämtning som hon fick åka
  • Micjah

Tycker att min vagn börjar bete sig lite konstigt... ska försöka förklara

Har sittdel på..
    När jag har vagnen framför mig och har den låst eller olåst och trycker handtaget neråt vippar den främre delen av chassit inåt .. det känns som det bara blir värre för varje dag.. hela vagnen känns instabil.

Blir på samma sätt som när man inte har sittdelen på och trycker ner handtaget..då fälls främre delen av chassit in och samma lika händer när sittdelen är på, men då åker den bakåt typ 3 cm..
    Även när jag trycker handtaget lite lätt neråt/åt sidorna känns hela vagnen ostabil..
    Har inget minne av att det varit så här tidigare..låter det som normalt?

• Dis

Ni med större barn som provat sitty/softy. Förstår att buggan är 100 ggr smidigare, men sitter barnet lika bra/trivs bra i en cam som i en sitty/softy?

AnniPanni skrev 2008-06-10 22:06:55 följande:
    Nja min 3åring skulle aldrig ha fått plats i camen - hade hon det så tycker i alla fall jag den är bra mycket smidigare även till större barn än alla dessa sulkys. Att försöka ratta omkring en Softy/sitty med en 15kilos i är inte alltid det allra lättaste . Nu har jag iof rätt så stora barn, 3åringen (snart 4 nu) är ca 115 cm lång o väger 19kg.
  • Kajsan
    Dis skrev 2008-06-10 22:14:28 följande:
    Ni med större barn som provat sitty/softy. Förstår att buggan är 100 ggr smidigare, men sitter barnet lika bra/trivs bra i en cam som i en sitty/softy?
    Nä, jag köpte sitty till min tjej när hon blev 2 år, men nu byter jag sittyn mot en Urban Jungle som jag tycker är bättre än både camen och sittyn för större barn.
  • AnniPanni
    Dis skrev 2008-06-10 22:14:28 följande:
    Nu kan jag ju bara svara för min tjej som åkt Softy tillofrån dagis sen hon var 1år. Hon har provåkt lillesyrrans Bugga och gillar den skarpt (trots att hon egentligen är för stor). Men det går inte direkt att jämnföra komforten. Som förälder skulle jag hellre köra en Cam än en softy. Nu gillar jag iof softyn med - den klarar precis allt och jag har många gånger kört omkring med båda mina äldsta tjejer i och då pratar vi om ca 35kg i bara barnvikt. Men körkomforten är ju mildsvid, softyn är som en pansarvagn typ.
  • Dis

Det var det jag gissat på. Att UJ är det ultimata för både förälder och barn (stor 2-åring).

Kajsan skrev 2008-06-10 22:15:56 följande:
    Nä, jag köpte sitty till min tjej när hon blev 2 år, men nu byter jag sittyn mot en Urban Jungle som jag tycker är bättre än både camen och sittyn för större barn.
  • AnniPanni
    Dis skrev 2008-06-10 22:21:56 följande:
    Det var det jag gissat på. Att UJ är det ultimata för både förälder och barn (stor 2-åring).
    Ujn är super till större barn men i alla fall jag kände ibland att den var lite överkurs att bara ha tillofrån dagis.
    Nu har jag iof en cam, en UJ o en softy hemma *s* så jag ju välja mellan de olika alternativen. Var på väg att sälja Ujn när Buggan flyttade in men det gick bara inte *separationsångest*
  • Dis
    AnniPanni skrev 2008-06-10 22:25:36 följande:
    Ujn är super till större barn men i alla fall jag kände ibland att den var lite överkurs att bara ha tillofrån dagis. Nu har jag iof en cam, en UJ o en softy hemma *s* så jag ju välja mellan de olika alternativen. Var på väg att sälja Ujn när Buggan flyttade in men det gick bara inte *separationsångest*
    :) Sambon tycker det är lite överkurs med alla vagnar själv skulle jag gärna ha ett stall med 5 st ;)
  • oOrosamarängerOo

Uj:n har fått stå kvar hos oss oxå, har dock kanappt använt den sen jag köpte bugaboo.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14