• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • gammeltacka

Nej det är just det, man vet ju inte om det är gammalt...
    Undrar om det finns kopior? Priserna är ju nästan som i USA på tradera = billigt. En del av säljarna har ju riktigt stort sortiment. Jag köper gärna men vill ju inte bli lurad :-/

• Wilja

Hej!

Har aldrig kikat in här förr, men hittade tråden när jag var ut och letade kommentarer om Avons smink. Är lite sugen på deras Mineral Foundation Puder, hittade till bra pris på Tradera, men har aldrig hört talas om märket förr.

Nån här som provat och kan rekommendera eller avråda´?

• Liiza

Hej, hej!
    Någon som beställt från OPI nagellack från www.8ty8beauty.com
    hur mycket ungefär kostade frakten?

Jag köpte ett
    "Fiji Weejee Fawn" (ljust) häromdagen, mycket fint!

• greeneyes
    Liiza skrev 2008-06-27 14:32:51 följande:
    Hej, hej! Någon som beställt från OPI nagellack från www.8ty8beauty.com hur mycket ungefär kostade frakten?Jag köpte ett "Fiji Weejee Fawn" (ljust) häromdagen, mycket fint!
    Jag tycker att det är så svårt att se på de små bilderna hur de ser ut egentligen, nån som har en bättre bild/sida? Funderar också på att beställa!
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • LillaMysan

Åååh, har blivit helt kär i OPI nagellacken! Älskar mitt chockrosa "Don't know... beets me".

Köpte 2 till idag - "Vodka and caviar" & "My daddy's the king!" - någon som provat..?

• Linny

Dagens sminkning inlagd.
    En av mina favoriter (Dubloon).

Trevligt nog sa en kollega (som idag fick reda på att jag var gravid):
    "Men du har ju sett så pigg och fräsch ut hela tiden, det hade jag aldrig trott"
    Tack för makeup

• Knott
    Liiza skrev 2008-06-27 14:32:51 följande:
    Hej, hej! Någon som beställt från OPI nagellack från www.8ty8beauty.com hur mycket ungefär kostade frakten?Jag köpte ett "Fiji Weejee Fawn" (ljust) häromdagen, mycket fint!
    Jag har beställt från både 8ty8 beauty och head2toe beauty ett par gånger. Med billigaste frakstätt blir frakten följande:

Head2Toe:
    1-4 lack - $11.90
    5-7 lack - $15.10
    8-10 lack - $18.30

8ty8:
    1-6 lack - $13
    7-12 lack - $26

När jag beställt har Head2toe haft snabbare leveranstid.
  • greeneyes

Men tycker ni att OPI är så himla bra då i kvaliteten? Efter hur lång tid flagar det etc?

• Knott
    greeneyes skrev 2008-06-27 20:28:16 följande:
    Men tycker ni att OPI är så himla bra då i kvaliteten? Efter hur lång tid flagar det etc?
    Jag har nog svårt att få lack att sitta länge oavsett vad det är för märke, men jag är ganska ombytlig och lackar gärna om varannan dag. Jag tycker att både OPI och China Glaze sitter bättre än t ex Maybelline, Nivea Beauté, L'Oréal, IsaDora, Viva la Diva och Max Factor. Däremot vet jag inte om de sitter så himla mkt bättre än Mavala, som ju är sjukt prisvärda. MEN, de har däremot en helt annan lyster och finish, vilket jag uppskattar.
  • greeneyes
    Knott skrev 2008-06-27 21:39:47 följande:
    Jag har nog svårt att få lack att sitta länge oavsett vad det är för märke, men jag är ganska ombytlig och lackar gärna om varannan dag. Jag tycker att både OPI och China Glaze sitter bättre än t ex Maybelline, Nivea Beauté, L'Oréal, IsaDora, Viva la Diva och Max Factor. Däremot vet jag inte om de sitter så himla mkt bättre än Mavala, som ju är sjukt prisvärda. MEN, de har däremot en helt annan lyster och finish, vilket jag uppskattar.
    Okej, tack för ett utförligt svar
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!