• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-06-29 21:06:41 följande:
    Nice! Jag skulle behöva fixa mitt hår snart också. Men det ständiga problemet: frida i Örebro - frisören i Uppsala. Kul för dig i alla fall!
    Jag har samma problem, jag bor i gbg och frisören i skåne Men i fredags fick jag nog, jag hade inte klippt mig sedan oktober! Så jag letade upp en ny frisör och nu är jag fin i håret igen
  • miniGrynet

Ja, nu har jag beställt lite saker från www.pureluxecosmetics.com, vet ni hur lång leveranstid det brukar vara från dom?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fluffguf
    miniGrynet skrev 2008-06-29 21:43:39 följande:
    Ja, nu har jag beställt lite saker från www.pureluxecosmetics.com, vet ni hur lång leveranstid det brukar vara från dom?
    1-2 veckor har det tagit när jag har beställt.
  • luspudel
    Fluffguf skrev 2008-06-29 21:13:27 följande:
    Jag har samma problem, jag bor i gbg och frisören i skåne Men i fredags fick jag nog, jag hade inte klippt mig sedan oktober! Så jag letade upp en ny frisör och nu är jag fin i håret igen
    Vart klippte du dig? =) Är på jakt efter en bra frisör i Gbg nämligen =)
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-06-29 21:58:40 följande:
    Vart klippte du dig? =) Är på jakt efter en bra frisör i Gbg nämligen =)
    På vårväderstorget. Säkert inte den bästa salongen, men den närmaste för oss
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-06-29 22:01:28 följande:
    Ah :D Men du blev nöjd? =)
    Ja, men det krävs inte så mycket med tanke på att jag har en enkel frisyr, bara lite uppklippt med lugg. Så jag blir alltid nöjd
    Alltså, inte så att de var dåliga, men jag är inte den bästa på att bedömma
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-06-29 21:13:27 följande:
    Jo, men det är en kompis (samma som jag "ska" till NY med) och jag blir alltid nöjd när hon fixar mitt hår. Hon är superduktig så jag hade gått till henne oavsett om jag kännt henne eller ej. Annars hade jag nog varit tvungen att hitta en ny.
  • miniGrynet
    Fluffguf skrev 2008-06-29 21:49:11 följande:
    1-2 veckor har det tagit när jag har beställt.
    Tack!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-06-29 22:03:47 följande:
    Jo, men det är en kompis (samma som jag "ska" till NY med) och jag blir alltid nöjd när hon fixar mitt hår. Hon är superduktig så jag hade gått till henne oavsett om jag kännt henne eller ej. Annars hade jag nog varit tvungen att hitta en ny.
    Jag går också till en kompis i vanliga fall, men nöden har ingen lag, man kan ju inte se ut som en risbuske hur länge som helst
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!