• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Liiza
    Knott skrev 2008-06-27 20:14:14 följande:
    Jag har beställt från både 8ty8 beauty och head2toe beauty ett par gånger. Med billigaste frakstätt blir frakten följande:Head2Toe:1-4 lack - $11.90 5-7 lack - $15.10 8-10 lack - $18.308ty8:1-6 lack - $13 7-12 lack - $26När jag beställt har Head2toe haft snabbare leveranstid.
    Tack för svar.
    Då måste jag ju kolla in head2toe också
  • miniGrynet

Hej!
    Hoppar in lite här...

Har aldrig direkt varit smink-intresserad, eller jo, intresserad har jag varit men aldrig riktigt blivit nöjd och fått till det som jag skulle vilja.
    Nu har jag varit på min andra smink-timme/lektion eller vad sjutton det nu kallas på Make Up Store, och har nu blivit smink-galen!

Just nu är det massor jag vill ha och testa!!

Har ett rätt stort kit hemma från Everydayminerals, men har inte fått kläm på dom riktigt... Jag måste ställa en korkad fråga... (ja, ni får fnissa lite åt mig! )
    Allt är ju i pulverform (visste jag ju innan jag köpte men tänkte inte så mkt på det), men ska allt läggas på som pulver också då?
    Jag menar, som foundation o concealer tex...
    Hjälp en stackars smink-novis i nöd!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pindus
    Mitka79 skrev 2008-06-26 01:22:52 följande:
    oj just det en till grej! vad använder ni för att hålla brynen på plats? tyckte jag läste att det fanns ngn vax? man kammar brynen med så håller de sej där...använder ni ngt sånt? vilket märke o är ni nöjda?
    jag använder Lumenes ögonbrynsvaw, ser ut som en mascara o är lite brunt
  • Pindus

klickade hem några skuggor från thebodyneeds :) fick de jag beställde sist förra veckan o jättenöjd :)

• Linny
    miniGrynet skrev 2008-06-28 01:45:35 följande:
    Hej! Hoppar in lite här... Har aldrig direkt varit smink-intresserad, eller jo, intresserad har jag varit men aldrig riktigt blivit nöjd och fått till det som jag skulle vilja. Nu har jag varit på min andra smink-timme/lektion eller vad sjutton det nu kallas på Make Up Store, och har nu blivit smink-galen! Just nu är det massor jag vill ha och testa!! Har ett rätt stort kit hemma från Everydayminerals, men har inte fått kläm på dom riktigt... Jag måste ställa en korkad fråga... (ja, ni får fnissa lite åt mig! )Allt är ju i pulverform (visste jag ju innan jag köpte men tänkte inte så mkt på det), men ska allt läggas på som pulver också då? Jag menar, som foundation o concealer tex... Hjälp en stackars smink-novis i nöd!
    Vad kul med en nyfrälst! Ja, mineralfoundation i puderform borstas på som puder. Du ska inte blanda med nån kräm eller nåt. Det bästa är om du har en kabuki att lägga på med. Everydayminerals har två superbra kabukis (longhandled och flat top). Otroliga!

Man knackar ut lite i locket, arbetar in i borsten och knackar av borsten mot kanten så att överflödet åker av. Sedan arbetar man in det i huden med cirklande rörelser och fyller på med puder allt eftersom.

Huden ska vara insmord och det ska ha sjunkit in ordentligt, innan du börjar med foundationen. Det bästa är också om du sedan borstar på lite finishing dust INNAN du sedan lägger foundation och sedan avslutar med att borsta på lite finishing dust EFTER att du lagt foundation och rouge.
  • Shoppingtokig
    Liiza skrev 2008-06-27 14:32:51 följande:
    Hej, hej! Någon som beställt från OPI nagellack från www.8ty8beauty.com hur mycket ungefär kostade frakten?Jag köpte ett "Fiji Weejee Fawn" (ljust) häromdagen, mycket fint!
    Jag betalade $13 då jag beställde 6 st nagellack
  • Karin1985

Nån som beställt det stora paketet men smink från EM? Det för 50dollar.
    Vad betalade ni i frakt?

• sweran

de flesta av oss som säljer på tradera direktimporterar från usa... därför priserna är så billiga, särskilt nu när dollarn är så låg.
    i.d´s "torra" produkter har inget bäst före datum då de inte innehåller ngt som kan bli förstört pga ålder!
    vad gäller kopior så finns det tyvärr, men är nog väldigt ovanligt, har inte hört ngn här i sverige som har fått hem kopior iaf. men det förekommer ju såklart, precis som med andra "dyrare" produkter.
    fråga gärna om det är ngt mer du undrar över!

gammeltacka skrev 2008-06-26 23:20:13 följande:
    Nej det är just det, man vet ju inte om det är gammalt...Undrar om det finns kopior? Priserna är ju nästan som i USA på tradera = billigt. En del av säljarna har ju riktigt stort sortiment. Jag köper gärna men vill ju inte bli lurad :-/
  • gammeltacka

Sweran, tack för ditt svar Man blir ju bara lite fundersam när en del säljer för samma priser som i USA.

• Fridapida
    greeneyes skrev 2008-06-27 20:28:16 följande:
    Men tycker ni att OPI är så himla bra då i kvaliteten? Efter hur lång tid flagar det etc?
    Jag tycker att OPI är överlägsna alla andra lack jag provat. De sitter länge och lätta att applicera. Jag brukar ofta använda ljusa lack så det syns inte så mkt om de flaga LITE (ett blodrött ser bara trashigt ut om det är det minsta skaft). Jag kan då ha det i en vecka utan problem. Inga över eller underlack. Rekomenderas.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!