• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fridapida
    sweran skrev 2008-06-29 13:30:46 följande:
    de flesta av oss som säljer på tradera direktimporterar från usa... därför priserna är så billiga, särskilt nu när dollarn är så låg.i.d´s "torra" produkter har inget bäst före datum då de inte innehåller ngt som kan bli förstört pga ålder!vad gäller kopior så finns det tyvärr, men är nog väldigt ovanligt, har inte hört ngn här i sverige som har fått hem kopior iaf. men det förekommer ju såklart, precis som med andra "dyrare" produkter.fråga gärna om det är ngt mer du undrar över!gammeltacka skrev 2008-06-26 23:20:13 följande:
    id's produkter har faktiskt bästföre-märkning. Det är tolv månader. MEN jag vet faktiskt inte om de är särskilt känsliga. De kan ju inte torka eller härskna.
  • miniGrynet
    Linny skrev 2008-06-28 10:50:26 följande:
    Vad kul med en nyfrälst! Ja, mineralfoundation i puderform borstas på som puder. Du ska inte blanda med nån kräm eller nåt. Det bästa är om du har en kabuki att lägga på med. Everydayminerals har två superbra kabukis (longhandled och flat top). Otroliga!Man knackar ut lite i locket, arbetar in i borsten och knackar av borsten mot kanten så att överflödet åker av. Sedan arbetar man in det i huden med cirklande rörelser och fyller på med puder allt eftersom.Huden ska vara insmord och det ska ha sjunkit in ordentligt, innan du börjar med foundationen. Det bästa är också om du sedan borstar på lite finishing dust INNAN du sedan lägger foundation och sedan avslutar med att borsta på lite finishing dust EFTER att du lagt foundation och rouge.
    Tack snälla för ditt svar!

Japp, älskar numera smink och vill lära mig allt och ha allt hemma så jag kan leka och testa i tid o otid!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • 02Smulan
    Fridapida skrev 2008-06-29 14:44:21 följande:
    id's produkter har faktiskt bästföre-märkning. Det är tolv månader. MEN jag vet faktiskt inte om de är särskilt känsliga. De kan ju inte torka eller härskna.
    Nuförtiden är det lag på att allt ska ha en bäst-före-märkning, men tex löspuder o skuggor är det ju ingen fara med att det ska bli gammalt.
  • Shoppingtokig

Var inne på Kicks idag och skulle leta efter ett korallfärgat läppstift och hittar ett Lancome i den färgen och hur glad blir man inte då det dessutom är 50% rea

• Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-06-29 19:14:34 följande:
    Var inne på Kicks idag och skulle leta efter ett korallfärgat läppstift och hittar ett Lancome i den färgen och hur glad blir man inte då det dessutom är 50% rea
    Sweet! Då blir man inte ledsen. Jag vill så gärna shoppa loss, men jag planerar en EVENTUELL resa till NY i september så jag håller hårt i slantarna nu. Jag hoppas verkligen att jag kommer iväg. Då kommer jag köpa smink... OMG!
  • Shoppingtokig
    Fridapida skrev 2008-06-29 19:17:14 följande:
    Sweet! Då blir man inte ledsen. Jag vill så gärna shoppa loss, men jag planerar en EVENTUELL resa till NY i september så jag håller hårt i slantarna nu. Jag hoppas verkligen att jag kommer iväg. Då kommer jag köpa smink... OMG!
    Åh, jag var 3 veckor i USA förra sommaren m min sambo och både han och jag vill tillbaka (jag mest för shoppingen)
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-06-29 19:23:39 följande:
    Åh, jag var 3 veckor i USA förra sommaren m min sambo och både han och jag vill tillbaka (jag mest för shoppingen)
    Jag vågar knappast hoppas på att det blir av. Nu när dollarn är så låg så är det ju värsta chansen! Jag är så sugen att jag har ont i hela kroppen!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-06-29 19:17:14 följande:
    Åh vad härligt! Jag skulle jättegärna velat åka till USA, både för upplevelsen att se landet och för shoppingen. Men jag har inte riktigt råd med det för tillfället, så jag får nöja mig med att shoppa online och dregla över era fynd
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-06-29 19:36:30 följande:
    Åh vad härligt! Jag skulle jättegärna velat åka till USA, både för upplevelsen att se landet och för shoppingen. Men jag har inte riktigt råd med det för tillfället, så jag får nöja mig med att shoppa online och dregla över era fynd
    Jag har varit där förut. Var över som auPair (hemskt... haha). Men då var dollarn över 10 kr! Helt sjukt att den nu är så låg. Anledningen till att jag har råd är att vi ska i så fall bo hos min resekompis bekant. Så då kan man leva relativt billigt samt att man slipper utgiften för boendet.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-06-29 19:42:10 följande:
    Jag har varit där förut. Var över som auPair (hemskt... haha). Men då var dollarn över 10 kr! Helt sjukt att den nu är så låg. Anledningen till att jag har råd är att vi ska i så fall bo hos min resekompis bekant. Så då kan man leva relativt billigt samt att man slipper utgiften för boendet.
    Ja, då förstår jag att du är sugen! Extra mycket pengar till shopping i stället för att lägga en massa på hotell!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!