• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • greeneyes
    trollsanna skrev 2008-06-24 22:58:36 följande:
    Angående ögonkräm runt och på ögonlocken. Det finns krämer för ögonlock också. Då innehåller dom endast fukt. (ev väldigt lite fett) så dessa ögonkrämer går bra med ett tunnt lager. Ögonkrämer som innehåller fett bör man undvika på ögonlocket nära ögat (under och ovan). Dessa ska man ha på benet under och benet över ögat. Eftersom hunden är endast någon millimeter tunn närmast ögat så kan fettet från krämen fastna i fettceller. Varav man kan se svullen ut el tom få påsar under ögat.När det uppstår rynkor och påsar under ögonen är detta ofta en följd av att underhuden har förlorat vätska men även feta krämer kan ställa till så det blir för mycket fett i cellerna.
    Jag får också så himla torra ögonlock om jag inte smörjer in dem. Men nu använder jag Biotherms Aquasource yeux (för ögon alltså), och den är suverrän, ingen svullnad där inte! Den är just så där icke-fet; en genomskinlig gel.
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • 02Smulan

Ibland blir man torr av gele-cremer också, då behöver man en lite kraftigare ögoncreme.
    Cremen smälter också på huden, det är därför man inte behöver lägga den allra närmast ögat.

• Mitka79

berätta om decleor.
    fick prover på deras cremer o tycker de verkar super. dyraa men det är det såklart värt! ngn som använder?
    skiljer priserna på det märket i olika affärer?

• Mitka79

oj just det en till grej! vad använder ni för att hålla brynen på plats? tyckte jag läste att det fanns ngn vax? man kammar brynen med så håller de sej där...

använder ni ngt sånt? vilket märke o är ni nöjda?

• acqila

Har någon testat Oriflame??

BF 1/2-08
  • Linny
    acqila skrev 2008-06-26 01:24:23 följande:
    Inte sedan jag var fjorton Min dåvarande pojkväns mamma använde det.
    Mitka79 skrev 2008-06-26 01:22:52 följande:
    oj just det en till grej! vad använder ni för att hålla brynen på plats? tyckte jag läste att det fanns ngn vax? man kammar brynen med så håller de sej där...använder ni ngt sånt? vilket märke o är ni nöjda?
    Jag använder browfix från Makeupstore. Ser ut som genomskinlig mascara som man borstar på med mascaraborste.
  • Hallonmopeden

Jag använde en del Oriflame på 80-talet...

• TessanSessan
    acqila skrev 2008-06-26 01:24:23 följande:
    Jag har en hel del oriflame eftersom min mamma säljer. Tycker deras produkter är helt okej. Men tyvärr har de produkter som har blivit mina favoriter varit begränsade upplagor, så det känns lite tråkigt.

Idag fick jag äntligen mitt paket från Everyday minerals efter en hel del klydd, men efter rabatten och rouget jag fick gratis är allt förlåtet Blev en väldigt glad överaskning att det var ett full size rouge jag fick! Det hette Homework och först blev jag lite skeptisk när jag såg det eftersom det var typ lila, kopparfärgat. Trodde det skulle bli alldeles för mörkt för mig. Men jag provade det och det var väldigt skirt (heter det så? sheer på eng) så det var faktiskt inte helt fel!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!