• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Knott

Var på Kicks idag, där hade de en hel del makeup på rea, bl a från Biotherm, Lancôme och NOUBA. Fick med mig både det ena och det andra hem, men tyvärr slarvade jag med att kolla alla produkter i butiken så när jag kom hem upptäckte jag att min nyköpta NOUBA-skugga vara i smulor Är det över huvud taget någon idé att gå tillbaka och klaga? Jag kan ju såklart inte svära på att jag inte haft sönder den på vägen hem men jag har åkt bil och minns inte att jag stött emot ngt före/efter och de andra skuggorna var dessutom intakta.

• Liiza

Oj, vad jag shoppat..
    Har ju köpt Lumenes Blueberry Mascara som jag testade igår. Den va jättebra!

En fråga:
    Någon här som har tips på en (eye) make up REMOVER??

Nu ska jag ut i blåsten, ha en bra dag!!

• Knott
    Liiza skrev 2008-06-24 08:36:17 följande:
    Oj, vad jag shoppat..Har ju köpt Lumenes Blueberry Mascara som jag testade igår. Den va jättebra! En fråga:Någon här som har tips på en (eye) make up REMOVER??Nu ska jag ut i blåsten, ha en bra dag!!
    Jag har länge använt Niveas Gentle eye makeup remover som är jättebra. Bytte nyligen till Vichys ögonmakeupremover, som jag nog tycker är ännu bättre. Jag har svårt för de som är tvåfas, tycker att jag blir oljig och kletig i ögonen och får problem med mina linser, men båda dessa är helt "klara" och utan olja, samt väldigt effektiva. Vichys är nog snäppet mildare men utan att vara mindre effektiv.

Blueberry mascara har jag varit sugen på att testa ett tag, kul att höra att den är bra!
  • Liiza
    Knott skrev 2008-06-24 08:53:25 följande:
    Jag har länge använt Niveas Gentle eye makeup remover som är jättebra. Bytte nyligen till Vichys ögonmakeupremover, som jag nog tycker är ännu bättre. Jag har svårt för de som är tvåfas, tycker att jag blir oljig och kletig i ögonen och får problem med mina linser, men båda dessa är helt "klara" och utan olja, samt väldigt effektiva. Vichys är nog snäppet mildare men utan att vara mindre effektiv.Blueberry mascara har jag varit sugen på att testa ett tag, kul att höra att den är bra!
    Passar mig superra att testa Vichys.
    Har NÄRA till Apoteket,
    och jag gillar inte heller de "oljiga" (använder linser),
    så det låter ju som att den kan passa.

Tack för tipset
  • LMK

Knott: Typiskt med MUS skuggorna! Fy vad trist!! Men som sagts tidigare, lägg ut dem på Tradera så du får en slant för dem iallafall. Jag tycker du även skall skicka ett mail till MUS & berätta detta. Tricoslan har verkligen inget vid ögonen att göra!!
    Kul med lite REA-shopping. Man kan ofta göra bra fynd. Kolla med Kicks om Nouba skuggan - man vet aldrig...
    Jag köpte 2 gloss & 2 nagellack från IsaDora för 29:-/st på Åhléns!

• Linny
    Liiza skrev 2008-06-24 08:36:17 följande:
    Oj, vad jag shoppat..Har ju köpt Lumenes Blueberry Mascara som jag testade igår. Den va jättebra! En fråga:Någon här som har tips på en (eye) make up REMOVER??Nu ska jag ut i blåsten, ha en bra dag!!
    Naturally Gentle eye make up remover från Clinique är helt outstanding!! Så mjuk, skön och framför allt ICKE-svidande. Samma ph som tårvätska
  • Liiza
    Linny skrev 2008-06-24 09:16:42 följande:
    Naturally Gentle eye make up remover från Clinique är helt outstanding!! Så mjuk, skön och framför allt ICKE-svidande. Samma ph som tårvätska
    Låter ju hur bra som helst,
    ska jag hålla koll efter, tack för tips!
  • Jooohanna

Hej tjejer!

Måste bara tipsa om en engelsk sida (www.lookfantastic.com) som jag brukar beställa hårprodukter från! Nu har jag även upptäckt att de har makeup från i.d. till bra priser. Jag använder redkens shampoo och balsam som ju är superdyrt hos frissan men helt överkomligt här. Brukar inte bli så jättefarligt i frakt heller, särskilt inte om man går ihop men nån och delar på den. De har även Dermalogica till nästan halva priset mot salongspriserna här i Sverige så bara att shoppa loss !

www.lookfantastic.com/beauty/bare-escentuals

• oio

En liten fråga om ögonkrämer...ska man dutta på över hela ögonlocket...eller hur gör man???

• Knott
    oio skrev 2008-06-24 18:35:00 följande:
    En liten fråga om ögonkrämer...ska man dutta på över hela ögonlocket...eller hur gör man???
    Nä, bara på själva benet runt ögonhålan, inte närmre ögat än så.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!