• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Knott

USA... drömmer mig bort Reste dit mycket i tjänsten på mitt förra jobb, jösses vad jag shoppade då Fast då var jag mest inne på frisörprodukter, det är SJUKT billigt over there jämfört med här hemma. Fast nog gick jag på Sephora etc också, och Bath & Body Works...

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-06-29 19:46:24 följande:
    Ja, då förstår jag att du är sugen! Extra mycket pengar till shopping i stället för att lägga en massa på hotell!
    Ja, jag vill ju verkligen ta chansen när jag har den. Inget som händer varje dag.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-06-29 20:20:52 följande:
    USA... drömmer mig bort Reste dit mycket i tjänsten på mitt förra jobb, jösses vad jag shoppade då Fast då var jag mest inne på frisörprodukter, det är SJUKT billigt over there jämfört med här hemma. Fast nog gick jag på Sephora etc också, och Bath & Body Works...
    Nu är tjejen jag åker med frisör så av den varan blir det nog inte så mycket. Men desto mer smink och kläder! När jag vet om det blir av så kommer jag be om bra tips, men vågar inte innan. Du vet... lite skrockfull. Hahaha!
  • Knott
    Fridapida skrev 2008-06-29 20:24:38 följande:
    Nu är tjejen jag åker med frisör så av den varan blir det nog inte så mycket. Men desto mer smink och kläder! När jag vet om det blir av så kommer jag be om bra tips, men vågar inte innan. Du vet... lite skrockfull. Hahaha!
    Ja jag förstår hur du menar Men då har ni i alla fall shoppingprioriteringarna klara - det är ju jobbigt om man vill olika saker! Hoppas att resan blir av!
  • miniGrynet

Hurni ni!

Var handlar ni erat smink, era favvo-sidor, när ni handlar smink?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-06-29 20:26:08 följande:
    Ja jag förstår hur du menar Men då har ni i alla fall shoppingprioriteringarna klara - det är ju jobbigt om man vill olika saker! Hoppas att resan blir av!
    Oja! Shopping är prio ett! Sedan ska vi väl hinna med lite sevärdheter, om tid finns. Vi räknar med två veckor. NEJ nu ska jag sluta prata om det.
  • Fridapida
    miniGrynet skrev 2008-06-29 20:32:35 följande:
    Hurni ni! Var handlar ni erat smink, era favvo-sidor, när ni handlar smink?
    Jag har inte lagt in det i TS, men om du går upp i TS o in i gamla tråden så finns flera länkar i den TS.
    Jag skulle rekomendera att handla där de använder USdollar. Bra kurs.
  • miniGrynet

Tack, ska kika tillbaka i gamla tråden!

Ja, dollarn ligger ju bra nu, har handlat lite annat från usa tidigare i våras, men nu är jag sugen på att köpa smink!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-06-29 20:48:56 följande:
    Imorgon ska jag iväg och slinga håret och klippa mig. Ska bli toppen!
    Nice! Jag skulle behöva fixa mitt hår snart också. Men det ständiga problemet: frida i Örebro - frisören i Uppsala. Kul för dig i alla fall!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!