• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Linny

dagens sminkning var 24 carat och Glam choc. Dåliga bilder i galleriet. Tog bilderna ca 9 timmar efter att jag hade sminkat mig, så lite har det ju förfallit

• LillaMysan
    Shoppingtokig skrev 2008-06-23 15:55:55 följande:
    Har precis öppnat mitt paket från 8ty8beauty.com Innehöll fyra nagellack från OPI och två från China Glaze. Så nu är det bara att lacka naglarna för fulla muggar
    Åh! Vilka färger på OPI lacken? Jag köpte "My chihuahua bites" och "Don't know... beets me" igår
  • Liiza

Måste tacka för massor av bra tips som jag fått i denna tråden

Man blir ju så köpsugen

Testar prover nu, både från:
    www.mineminerals.se
    (Bas: 101, 103 Ögon: Battled, Galactic, Dazzle)
    & från
    www.hh-mineralmakeup.se

Väntar på MAC prover från
    www.thebodyneeds.com

Jag har även bäställt nästa
    www.beautybag.se

Jag har beställt gratis minimascara från Blinc
    www.evincecosmetics.com/blincmascara.htm

------

Köpte ett nagellack igår Mavala "Nicosia", ljus och fin. Bra för mig som sällan använder nagellack

Nu måste jag köpa en bra borste till minearalfoundation, någon som har tips på en sådan?

• Knott
    Liiza skrev 2008-06-23 18:11:52 följande:
    Måste tacka för massor av bra tips som jag fått i denna tråden Man blir ju så köpsugen Testar prover nu, både från: www.mineminerals.se(Bas: 101, 103 Ögon: Battled, Galactic, Dazzle)& från www.hh-mineralmakeup.se Väntar på MAC prover från www.thebodyneeds.comJag har även bäställt nästa www.beautybag.se Jag har beställt gratis minimascara från Blincwww.evincecosmetics.com/blincmascara.htm ------ Köpte ett nagellack igår Mavala "Nicosia", ljus och fin. Bra för mig som sällan använder nagellack Nu måste jag köpa en bra borste till minearalfoundation, någon som har tips på en sådan?
    Nicosia är ett av mina favvo-lack (fast det har du kanske sett i min blogg? )

Foundationborste till mineralpuderfoundation - Everyday Minerals borstar är oslagbara. Testa antingen flat top kabuki, eller long handled kabuki, båda kostar $10 och är helt suvve!
  • Fluffguf

Liiza: tack för tipset om blincs gratisprov, det hade jag helt missat! Gratis är gott

• Liiza
    Knott skrev 2008-06-23 18:29:11 följande:
    Nicosia är ett av mina favvo-lack (fast det har du kanske sett i min blogg? )Foundationborste till mineralpuderfoundation - Everyday Minerals borstar är oslagbara. Testa antingen flat top kabuki, eller long handled kabuki, båda kostar $10 och är helt suvve!
    Säkert sett färgen i din blogg bland annat.
    Jag har alltid gillat Mavalas små flaskor dessutom
    Ska kolla efter kabuki-borstarna. Tack för tips
  • Liiza
    Fluffguf skrev 2008-06-23 18:44:57 följande:
    Liiza: tack för tipset om blincs gratisprov, det hade jag helt missat! Gratis är gott
    Ja, det är kul att testa nya grejer,
    och gratis är verkligen gott!
  • Shoppingtokig
    LillaMysan skrev 2008-06-23 17:06:20 följande:
    Åh! Vilka färger på OPI lacken? Jag köpte "My chihuahua bites" och "Don't know... beets me" igår
    Från OPI köpte jag:

Need Sunglasses (gul) Ser tyvärr lite mörkare ut än jag tänkt.
    Tangerine Scene (orange) Moderiktig 2008 :-P
    Pink -o De Gallo (diskret rosa) Basfärg
    Cajun Shrimp (korallröd) Klockrent min färg!

Från China Glaze köpte jag:
    Unplugged (brun) Fint på sommaren till brons & guld.
    Conga To My Cobana (rosa med lie guldigt skimmer).
  • Fluffguf

Det är verkligen inte bra att hänga här, jag får köpbegär för saker jag aldrig har velat ha! Jag har inte målat naglarna sedan jag var 16, men helt plötsligt sitter jag och funderar på vilka färger jag ska köpa vid nästa lön

• Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-06-23 16:58:16 följande:
    dagens sminkning var 24 carat och Glam choc. Dåliga bilder i galleriet. Tog bilderna ca 9 timmar efter att jag hade sminkat mig, så lite har det ju förfallit
    Superfina sminkningar som vanligt Linny!
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!