Inlägg från: Småkottarna |Visa alla inlägg
  • Småkottarna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hej!

Är en trogen spanare i er braiga tråd men aldrig skrivit förr! Nu har jag ett problem med min symaskin som kanske ni kan hjälpa mig med vad ni tror det kostar att laga den!

Den slutade för lääänge sedan att mata bakåt när man använde backen, så man fick själv mata den för hand. Nu har även matningen framåt lagt av så nu får man mata själv hela tiden vilket resulterar i mycket jobb och ojämna stygn. Maskinen är gammal och skulle kanske må bäst på soptippen, men det är en jättegammal husqvarna, en grön ni vet, som ligger mig varmt om hjärtat så om det går att laga detta för inte allt för dyra pengar vill jag ha kvar den. Den är en jäkel på att sy också! Har ni någon hum om vad det skulle kosta? För det är inget man kan göra själv va?

• Småkottarna
    Amdadesign skrev 2008-06-17 19:40:58 följande:
    Tycker du ska lämna in den på service. De gröna huskvarna maskinerna är suveräna. Service kostar lite olika beroende på var man bor och hur stort utbud det finns. Ring runt och kolla där du bor.
    [/citat]
    Pochahontas skrev 2008-06-17 19:42:19 följande:
    [citat]
    Jag har en urgammal Husqvarna jag också. En vinröd. Den blev också knäpp, så jag lämnade in den. Det gick på 600 kronor och nu är den hur bra som helst!
    Tack! Ja, jag tror jag ska göra det. Tydligen har vi bara en enda symaskinsaffär här i stan så kanske de är svindyra! Ska ringa dom och fråga. Den är ju annars helt suverän, har aldrig någonsinn krånglat förr och den är säkerligen 20 år liksom.
  • Småkottarna

Hej hopp!!

Någon här som testat ikeas symaskin? Undrar om den är okej för priset, 560 kr?

Och när jag ändå skriver måste jag fråga... vad är snedslå? *nybörjare bland klädsömnaden*

• Småkottarna

Aha! Snedslå = kantband, var det inte svårare!

Undrar också var ni beställer storlekslappar samt om man kan beställa etiketter med sin egen logga någonstans? Lite roligare när man ser att ungarna har sina egna kreationer på sig!

Så ja, storlekslappar samt logo-lappar, var får man tag i det?

• Småkottarna
    yrväder skrev 2008-06-21 13:03:22 följande:
    www.minanamnband.sedär kan du får storlekslappar och namnband, men ska du ha en specialdesignad logga så kostar det en del. men man kan få egna ändå, fast med förvalda fonter osv. kika där så ser du.
    Tack så mycket!
  • Småkottarna
    Lallan skrev 2008-06-21 23:46:12 följande:
    Jättefin färgkombo!Själv har jag precis blivit klar med ett par kaninknickers som ska matcha biltröjan från igår.
    Guud vad snygga kläder du sytt!!! Grymt duktig är du!

På måndag säljer coop ut sina symaskiner för 695 kr, ett litet tips om någon behöver ny symaskin. Den har 13 olika sömmar, bla overlock. Jag ska stå där klockan 8 på måndag morgon så jag äntligen får hem en fungerande symaskin! Shoppar tyger som en tok, och får massor med inspiration från er!!
  • Småkottarna
    Småkottarna skrev 2008-06-22 09:04:50 följande:
    Guud vad snygga kläder du sytt!!! Grymt duktig är du! På måndag säljer coop ut sina symaskiner för 695 kr, ett litet tips om någon behöver ny symaskin. Den har 13 olika sömmar, bla overlock. Jag ska stå där klockan 8 på måndag morgon så jag äntligen får hem en fungerande symaskin! Shoppar tyger som en tok, och får massor med inspiration från er!!
    Lines Underbarn var det jag kommenterade, var lite snabb på tangenterna.
  • Småkottarna

Vet ni var man kan köpa kantband till kläder? Alla kantband jag köpt är så där hårda och stumma, perfekta till haklappar och småväskor osv, men till kläder borde de bli väldigt stumma. Finns det någonstans sånt stretchigt bra till kläder?

• Småkottarna
    LinSar skrev 2008-06-26 17:07:45 följande:
    Nu finns det underbara trikåtyget av Eva ute på en viss sida ni som vill köpa.Hoppas ni vet vilken sida jag menar;)
    Nyfiken på vad ni pratar om! Vilket tyg och vilken sida?
  • Småkottarna
    Pillan81 skrev 2008-06-26 15:55:52 följande:
    Car: då får det bli en tur dit då
    Jag köpte en jättestor vaxduk, säkert 150x200 på hemtex i förgår. Sån där tunnare smidigare (vet inte vad det heter men den funkar precis som vaxduk ) för 99 kr. Det blev riktigt läckra haklappar av den med röda kantband.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle