Inlägg från: Småkottarna |Visa alla inlägg
  • Småkottarna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Småkottarna skrev 2008-06-26 18:53:12 följande:
    Vet ni var man kan köpa kantband till kläder? Alla kantband jag köpt är så där hårda och stumma, perfekta till haklappar och småväskor osv, men till kläder borde de bli väldigt stumma. Finns det någonstans sånt stretchigt bra till kläder?
    puffar!
  • Småkottarna

Ni är ju många som syr kläder har jag sett i era fina bloggar. Men ingen som vet vad man kantar kläder med? I tex halsringningar och ärmslut osv?

• Småkottarna
    Kakan83 skrev 2008-06-26 19:51:16 följande:
    Jag kantar med bomullssnedslå. Tycker den mjuknar upp lite när man syr och sen när man använder plagget. Vet inte hur andra gör men..
    Okej, tack! Får testa det och se hur det blir.

Mimmi 71: Hur gör du med mudden om du ska kanta med den? Sy in kanterna på mudden samtidigt eller hur löser du kanterna på mudden?
  • Småkottarna

Haha hoppas ni har överseende med nybörjarjag! Reglanärm, heter det så när ärmen är sned från ärmhålan till halsringningen?

• Småkottarna

Tjolanta 77 skrev 2008-07-01 15:36:34 följande:

Tvättar ni tygerna innan ni syr?Skulle också vilja veta orsaken till att ni gör/inte gör det.
    Jag brukar göra det, för att inte riskera att kläderna krymper och blir för små när de är sydda... Om det är ett tag kvar tills jag har tvättstugan och bara inte KAN vänta med att sy så syr jag lite större.
  • Småkottarna

Har ni tips på var man kan hitta lite roliga mönster till barnkläder? Tycker det är lite dumt med tex ottobre där man måste köpa en hel tidning och inte ens kan se vad för mönster det är inuti osv. Någon som kan tipsa?

• Småkottarna
    yrväder skrev 2008-07-01 21:10:54 följande:
    Nog går det väl att se vad som är i? Jag brukar då iaf bläddra i den på affären.
    Affären? Var hittar man dom? Jag har aldrig sett de i någon affär...
  • Småkottarna
    Småkottarna skrev 2008-07-01 21:34:05 följande:
    Vet ni någon sida som säljer lite gulligare symärken? Typ sådana här:www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx..
    Ingen? Googlade men hittade inget...

Yrväder; Tack för tipset! Fanns ju överallt här!
  • Småkottarna

Tyras föräldrar skrev 2008-07-02 08:41:25 följande:

jag försökte igår köpa ett sånt här märke att sy eller stryka på tyg när jag beställd epå stoff och stil men de var slut och någon annan frågade ju igår om såna. jag köper mest velour och klänningstyger. Massa nytillverkade retrotyger men den trenden verkar vara på upphällningen om man tittar på barnklädesaffärerna. färgglada roliga tryckknappar
    Ja det var jag som letade efter såna. Trist att det inte går att hitta på nätet heller för man vet ju inte vad de heter! Kan ju heta mängder av olika namn.. Hittade iaf 2 stycken söta på stoff & stil. Ska kolla runt i syaffärerna här i stan också, men tycker det oftast bara är flaggor och sånt, inga gulliga barnmotiv.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle