Inlägg från: Småkottarna |Visa alla inlägg
  • Småkottarna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

yrväder skrev 2008-08-28 09:12:50 följande:
    129
    Tack tack! Lite humanare pris iaf. Billigaste i lokala butiken här är 179 och dess kvalite är precis lika bra som sos som kostar 100 kr mindre...
  • Småkottarna

Hur mycket brukar det skillja mellan varje storlek i barnkläder? Har fått till ett jättebra mönster på tröja i 98/104 som jag ritat själv och skulle vilja få till det i 86/92 o 74/80 med... tänkte om det gick att utgå från det mönstret jag redan har och dra av ett visst antal cm eller ngt.

• Småkottarna

Hittade en rätt bra beskrivning på meandis hemsida, där deras tröjor skiljer 3 cm på längden och 2 cm på bredden mellan varje storlek. Kan ju vara ganska lagom!!

• Småkottarna

Hej hej!

Är det någon mer som är vaken och har lust o hjälpa mig hitta enfärgade trikå på stoffochstil? Jag hittar inte det, finns det inte eller är jag blind?

• Småkottarna

Bling: Tack, då var det inte bara jag. Nej, jag tyckte det lät lite skumt att använda muddtyg till en hel tröja tex...

• Småkottarna

Lillinda: Hur tycker du fleecen från SoS är? Är den tillräckligt tjock och go för att funka som en fleecejacka eller blir det mer koft-tjocklek på den?

• Småkottarna

Nu har jag hakat på trenden och skapat en blogg för att lägga upp mina alster. Jag som hade såååå mycket problem att få till raglanärmar på mina tröjor har nog nu lyckats få in snitsen. Jag har inget till salu på min blogg så nog måste jag väl få länka till den här då?

www.smagryn.blogspot.com/

• Småkottarna

Jaha, då man är ovan bloggare kanske någon vill hjälpa mig med en grej? Försökte lägga till bloggvärderäknare samt en sådan som visar hur många besökare man haft, men det står att de inte accepterar html-koden jag skrivit, fastän jag bara kopierat den som jag fick... Vet nån hur man gör?

• Småkottarna

Tags is not allowed säger dom...

• Småkottarna
    Kaja skrev 2008-08-30 17:52:40 följande:
    Hittade en vaxduk som jag gillade. Men enligt annonsen så får man inte sy upp saker och sälja vidare av den på grund av att tyget omfattas av mönsterskydd. Stämmer det? Jag trodde inte att företag kunde göra så?? Att sy för egen räkning gick dock bra. Tur, för det är dottern som är Emil-fan...www.tradera.com/2807_vaxduk_0_5__1_50m_Emil_v...
    Skumt... kanske är just det företaget som gjort tyget som det är så hos... lär ju inte gälla alla tyger! Fast jag tycker ändå det är konstigt... Har du köpt det borde du ju få göra vad du vill med det... på samma sätt som om du skulle köpa det och sedan sälja det vidare dyrare... alla klädmärken, säg H&M tex, köper ju in tyger som säkert har ett märke, syr egna plagg av det och kallar det H&M baby tex...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle