Inlägg från: Småkottarna |Visa alla inlägg
  • Småkottarna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Har ni något tips på var man kan hitta billigt vadd? Skulle sy en dyna till sonens tripptrapp men hittar inget hemma i gömmorna att stoppa den med! Eller om ni har något annat tips på stoppning i matstolsdyna?

• Småkottarna
    Cirrus skrev 2008-08-01 13:42:41 följande:
    Tunnare skumgummi?
    Du menar som i madrasser? Jag har tänkt att sidorna och sittplattan ska sitta ihop och bara sy en söm i vikningen om du förstår, så kanske det skulle bli svårt med skumgummi? Ingen aning om någon sysida säljer typ vadd på metervara?
  • Småkottarna

Finns det ngnstans på nätet att beställa material för att trycka på tyg? Googlade lite men fick bara upp böcker om tygtryckning på olika bibliotek.

• Småkottarna
    Småkottarna skrev 2008-08-02 13:38:16 följande:
    Finns det ngnstans på nätet att beställa material för att trycka på tyg? Googlade lite men fick bara upp böcker om tygtryckning på olika bibliotek.
    puff!
  • Småkottarna

Bling: Tack för tipset! Vad dyra dom var... Finns det inte något annat sätt att trycka på tyg? Ville göra något på barnens enfärgade tröjor jag sytt nämligen, kändes lite väl maffigt att köpa en sån för flera tusen för några tröjor. Hihi!

Fler än jag som har problem med gittes.se idag? Har inte kommit in på hemsidan på hela eftermiddagen och kvällen.

• Småkottarna
    Pillan81 skrev 2008-08-03 20:12:52 följande:
    Småkottarna: Jag har använt mig utav panduros textilfärg. Finns att se resultat du vet var
    Tack för tipset! Det ska jag testa! Blev ju jättefint!!
  • Småkottarna

Hej hej!

Var köper man billigast velourtyg? Är det stoffochstil som är billigast med sina 80 kr/metern? Jag saknar lite andra färger på sos men de shopar jag hittar med lite roligare färger är ju snordyra. :-/ Nån med kul tips? =)

• Småkottarna
    Småkottarna skrev 2008-08-20 20:52:32 följande:
    Hej hej!Var köper man billigast velourtyg? Är det stoffochstil som är billigast med sina 80 kr/metern? Jag saknar lite andra färger på sos men de shopar jag hittar med lite roligare färger är ju snordyra. :-/ Nån med kul tips? =)
    Puffar!
  • Småkottarna

En liten fråga när det ändå pratats kantning här idag.

Håller på med ett par hängslebyxor i velour och ska kanta dessa med trikå. Hade ni sytt fast trikån med raksöm eller den där elastiska overlocksömmen som finns på en del maskinen, även min? Och på vilket håll klipper ni trikån när ni ska ha den som kantband? På det vanliga jätte-stretchiga hållet eller åt "fel" håll då det inte är så stretchigt. Mitt problem är ju att trikån drar ut sig till max när jag syr och allt blir sladder och häng och förstört.

• Småkottarna
    Småkottarna skrev 2008-08-24 20:18:38 följande:
    En liten fråga när det ändå pratats kantning här idag. Håller på med ett par hängslebyxor i velour och ska kanta dessa med trikå. Hade ni sytt fast trikån med raksöm eller den där elastiska overlocksömmen som finns på en del maskinen, även min? Och på vilket håll klipper ni trikån när ni ska ha den som kantband? På det vanliga jätte-stretchiga hållet eller åt "fel" håll då det inte är så stretchigt. Mitt problem är ju att trikån drar ut sig till max när jag syr och allt blir sladder och häng och förstört.
    Nån?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle