Inlägg från: Småkottarna |Visa alla inlägg
  • Småkottarna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Småkottarna skrev 2008-08-30 17:01:03 följande:
    Jaha, då man är ovan bloggare kanske någon vill hjälpa mig med en grej? Försökte lägga till bloggvärderäknare samt en sådan som visar hur många besökare man haft, men det står att de inte accepterar html-koden jag skrivit, fastän jag bara kopierat den som jag fick... Vet nån hur man gör?
    [/citat]
    Småkottarna skrev 2008-08-30 17:04:21 följande:
    [citat]
    Tags is not allowed säger dom...
    Ingen som vet?
  • Småkottarna

Alla upptagna med lördagsmys nu?
    Äh, jag fortsätter med mina frågor! Om jag vill sy fast en aplikation på ett plagg, räcker det med vlisofix (hette det så) mellan då för att få ett lite stadigare resultat?
    Har sytt med aplikation utan något mellanlägg men det blir ganska sladdrigt, även om det ändå ser och känns helt okej tycker jag.

• Småkottarna

Någon som har sytt något kul sista tiden? Jag behöver lite inspiration känner jag... blir bara tröjor i massor här just nu, bara för jag fått in raglansnitsen.

Ikväll gick det lite tokigt... sydde fast en ärm i halsringningen på en bodysuit. Fattade först inte vad som hänt när jag tittade på den. Haha!!

• Småkottarna

Dora: Jäkla snygga wrappers du gjort!! Grymt avis!! Var de svåra?

TygTiger: Smart det där med djur av velouren som blir över!! Jag kastar alltid stumparna och tänker varje gång att det är synd att slänga!

• Småkottarna
    lilllinda skrev 2008-08-30 23:30:19 följande:
    wow så fina kläder!
    Tack!

Vad hade ni haft som foder i? Blev sugen på att sy varsin fleecejacka till barnen men vill just att det ska vara fleecejacka och inte tröja som det blåser igenom lätt.. *humm*
  • Småkottarna
    Sopheia skrev 2008-08-31 06:51:33 följande:
    LIte sent (fast tidigt ) svar; Jag vlisofixar fast applikationen, sen har jag totally stable på baksida,-lösrivbart mellanlägg, för att bet inte ska bubbla sig i sömmarnaThea/kokalal har en jättebra tutorial;kokalal.blogspot.com/2008/02/applikationsguid...
    Tack för tipset!!

Dora: Tog en gammal fleecefilt och knåpade ihop ett eget mönster på en sk wrappers och nej, det var ju inte särskillt svårt! Ska kopa nån fin fleece och sy en till lillen tror jag!
  • Småkottarna

Lines underbarn skrev 2008-08-31 12:25:48 följande:

Ääääntligen har jag hunnit med att sy något igen! OCH hunnit med att kolla läget lite här inne! Jag har sytt en miniksötväska, kolla gärna om ni har lust!underbarn-underbarn.blogspot.com
    Verkligen jättefina dina miniskötväskor!
    Sätter du fast dom på styret med kardborre eller?
  • Småkottarna

Nähej tjejer, nu ska jag lämna er och min symaskin som bara vill äta upp det tunna trikåtyget jag försöker sy i och bege mig iväg och kika på en lägenhet.. Stor trea med 2 kakelugnar, riktigt spännande.

• Småkottarna

Hej hej!!

Vet att någon skrivit innan vad landskapstyget från jofotex ska kosta i trikån o bumullen, men jag hittar det inte nu... Någon som vill upprepa?

Sytt 2 skötväskor och en fleeceåkpåse i eftermiddag. Kvällen är ung och nu börjar Bompa så det blir nog en åkpåse till.

• Småkottarna

Hemkommen från staden med 4,5 meter tyg som jag bara hittade och bara var TVUNGEN att köpa när det var rea, fastän jag inte har en aning om vad det ska bli av det... Någon som känner igen sig?
    Jag avskyr att ha tyg bara liggandes för det blir lätt så att det fortsätter bli bara liggandes, så nu får jag fundera ut något att göra av det. Ett jättefint rosa och ett i en mjuk ljust grön ton. Jättefina båda två.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle