Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Byxorna är klara, meeeen, givetvis blev det fel. *grrrrr* Grenen blev för kort så att överdelen av hängslebyxan blev för lång, och benen för korta. Suck... Det blir fram med sprättaren och bort med muddarna och sprätta upp innerbenen för att fixa till. Och det måste jag göra för byxan blev jag sjukt nöjd med annars! Men, det får bli ett projekt tills i morgon för nu har jag suttit med den där fördömda brallan hela kvällen.
Jag blev så sy-velour-tokig sen byxorna igår så jag gick in på sos hemsida och beställde massa gosig velour, men kunde inte vänta på leveransen så åkte in till syaffären här och köpte 2 meter så länge. Men HEJ vad dyrt. För samma pris som jag köpte 2 meter velour i lokala butiken fick jag 4 meter velour och 2 meter swetshirttyg plus frakt på sos! Någon som köpt mönstrade velouren från MG? Blev lite sugen och inte alls dyra heller!
Tänkte försöka mig på att sy en luvtröja men jag har stora problem att få till en luva!! Är det någon som sytt med luva som vill tipsa på hur man klipper ut den så den blir snygg? Tröjan har reglanärm. Jag försöker och försöker men får den inte att gå fram över pannan liksom...
Ååååh, jag gråter blod snart... Har suttit hela jla dagen med en huvtröja, min allra första. Den blev såååå fin i turkos velor med brun luva och bruna kantband... Så skulle jag slå i en tryckknapp i den och ovan och undersidan på knappen hamnade skevt så piggarna fäste inte i knappen... när jag försökte förtvivlat få loss knappen igen blev det hål i hela tröjan...
Fan när sånt händer!!
Har sett att en del av er har sånna fina lappar på era färdiga plagg, alltså inte namnlapparna utan de som är fastsatta med snöre. Undrar om ni gör dessa själva eller beställer någonstans?