• Dora

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Är det någon som har många (eller alla?) av Bibbis sytrådar hemma som kan tipsa mig om vilket nummer som passar SoS turkosa fleece?

Och sen en fråga som jag skäms lite över att ens fråga men jag är verkligen usel på de olika materialen. Hur vet man skillnad mellan velour och sammet? Jag köpte några stuvar idag som jag trodde var velour men sen kom jag på att det kanske är sammet. Hur vet man?

• Dora

Frågar igen hur jag vet om jag har köpt velour eller sammet...

• Dora

Håller på att stryka fast fleece-applikationer med vlisofix men hur bär man sig åt för att inte fleecen ska bli blank? Det är som om den smälter där jag stryker. Den är fortfarande mjuk men lite blankare än där jag inte strukit. Jag stryker på medelvärme och med smörpapper imellan.

• Dora

Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-27 20:59:09 följande:
    [Usch tycker det börjar kännas motigt att vara här inne nu när man knappt vet vad man vågar yppa.
    [/citat]

Är det inte så enkelt att man helt enkelt inte får nämna något som har med pengar att göra dvs köpa/sälja? Man måste väl ändå få skänka bort ett mönster eller en tygbit?

Puffar lite för min fråga om fleecen. Se inlägg 3994.

• Dora

vad har johnny på jofotex för mailadress?
    När man tittar på jofotex hemsida står det johnny@jofotex.se, men när man sen klickar där för att få upp ett nytt mail så står det johhny med två H istället i adressfältet. *förvirrad*

• Dora
    Pillan81 skrev 2008-08-28 08:30:03 följande:
    Var kan man köpa totaly stable (stavning)?Var varumärksskyddar man sitt namn och vad kostar det?
    Tack för påminnelsen! Totaly stable köper jag hoss Bibbis textil. Sök på sysidan.se så hittar du henne. Hon är jättebillig. Usch vad illa det lät...
    Varumärkesskyddar gör man på PRV. Har inte gjort det själv så jag vet inte vad det kostar exakt men det finns en prislista där.
  • Dora

Frågar igen hur man ska bära sig åt för att stryka på vlisofix på fleece utan att fleecen "smälter"??? Se mitt inlägg från igår.

• Dora

Hörde av Bibbi att det kommer ett gäng syfolk dit på söndag. Någon som känner igen sig och som ska dit?

• Dora

Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-28 20:59:33 följande:

vinkevink...har skrivit om det på onämnbart ställe. Fast jag är fortfarande anonym om vilka mina gäster är...
    Jag misstänkte faktiskt dig...

Varför kan jag inte se bilder i din blogg? Den ser helskum ut. Bara vit botten med svart text och sen inget mer.
  • Dora
    car skrev 2008-08-29 08:16:32 följande:
    Hu har ni tänkt då ni beställt era namnband?Hur syr man oftast fast dem i kläderna? Om man syr fast längst med fållen är det ju snyggast om texten är centrerad, men syr man fast den "runt" fållen blir det väl snyggast om man har texten mer på kanten
    Jag har två olika. På det jag använder till haklappar och förkläden står det namnet två gånger så jag kan vika det dubbelt runt. Och på tex wrappers så använder jag ett band med större text som bara är inflyttat lite så ena änden går att vika runt lite. Titta i min blogg om du vill. bumblebeehumlan.blogspot.com
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle