• Dora

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Overlockar och covermaskiner i all ära men gud vad skönt det är när man bara behöver den vanliga hushållsmaskinen! De senaste dagarna har jag producerat väskor där jag bara behöver en helt vanlig raksöm. Och byta färg går på några sekunder! Så snabbt det känns som det går att sy då.
    Men nu börjar jag bli sugen att göra något av elefanterna. Vet dock inte om jag ska sy till barnen eller för att sälja på marknaden. Kanske både och.

• Dora
    HugOlle skrev 2008-07-08 20:44:48 följande:
    Nån som vet var man köpa bra förpackningsmaterial billigt? Plastkassar o tejp i all ära...men skulle vilja förnya o hotta upp det hela lite...
    Man kan kanske köpa sån där bokplast och göra fina paket av.
    Annars ska det finnas färdiga påsar. Vet att vissa här använder sig av såna.
    Eller så köper man stora ark tjockt papper i glada färger och viker egna kartonger. Fast det lär kosta en smärre förmögenhet.
  • Dora

Ni som syr haklappar av vaxduk. Syr ni fickan lika bred som haklappen så den ligger platt eller lite vidare så den står ut lite? Jag brukar göra den lite större så maten ska trilla i lättare men det ser inte så snyggt ut. Titta under haklappar i min blogg. På den övre bilden är fickan större och på den nedre lika stor.

• Dora
    klumpi skrev 2008-07-09 20:42:08 följande:
    tacl för all hjälp du e en pärla. denna engelska webshoppen vad heter den?
    http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/
    Jag köpte min janome coverpro därifrån. Fick den för ungefär halva priset mot sverige. Det var inga som helst problem. Och garantin ska gälla även om det kanske är lite bökigare att skicka den till england.
  • Dora

Finns det någon som har en räknare från susnet på  blogspot som kan förklara punkt för punkt hur man gör? Jag har försökt flera gånger men jag får inte till det.

• Dora
    Mimmi 71 skrev 2008-07-11 16:46:30 följande:
    Jag förstår din frustration, riktigt irriterande och iallafall jag tycker det är svårare när man har med utlandet att göra. Jag tycker absolut att du skall be om någon kompensation vid nästa köp. Hade du inte varit ordentlig observant hade du kunnat betala varorna två gånger plus en extra frakt.Just sådana här fall har gjort att jag fegat ur alla köp från utlandet. Nu håller jag iallafall på att ladda inför en CoverPro från sewingmachine. Jag har länge tänkt att skaffa mig ett separat konto för just kortbetalningar via internet. På det viset så kan man ju ha mer koll då man endast för över exakt summa pengar vid var köp. Kanske dags att gå till banken och få till detta.
    Så gjorde jag . Jag har ett speciellt konto med ett VISA-kort som jag använder till allt sånt.
    Och jag har bara så mycket som behövs till det speciella köpet. Öppna ett nytt konto brukar man kunna göra på sin internetbank om man har sådan.
  • Dora
    HugOlle skrev 2008-07-12 20:12:15 följande:
    Du menar väl lägsta trådspänningen!??
    Jag har kommit fram till att högsta trådspänningen blir bäst. Låter konstigt men så är det.

Jag ska försöka igen med räknaren. Men när man lägger under nytt sidelement, måste inte besökaren in på den sidan då för att det ska räkna?
  • Dora
    Kyssen skrev 2008-07-13 17:16:39 följande:
    Dora: Vad avis jag blri när du skriver "var ínne en sväng på Jofotex..." Själv måste man planera en tur dit så att den ingår i semesterplanen =)..
    Ja det är inte alls dumt... fast dyrt...

Nu har jag lyckats få in en räknare i min blogg men jag vet inte om den funkar. Den räknar iallafall inte mina egna besök. Kan någon vänlig själ hoppa in på bloggen så jag får se om den fungerar?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle