• Dora

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nån som vet hur MG:s trikå är? Tunn? Kraftig?

• Dora
    Småkottarna skrev 2008-08-30 21:10:37 följande:
    Någon som har sytt något kul sista tiden? Jag behöver lite inspiration känner jag... blir bara tröjor i massor här just nu, bara för jag fått in raglansnitsen. Ikväll gick det lite tokigt... sydde fast en ärm i halsringningen på en bodysuit. Fattade först inte vad som hänt när jag tittade på den. Haha!!
    Lätt hänt!
    Här har det gått åt pipan idag. Sydde en raglanbody men halsringningen blev enorm och fållningen på ärmarna blev asfula så det kastade jag. Sen började jag sy kantband på en omlottpyjamas jag haft liggande länge men min coverstitchmaskin har fått nippran och vägrade göra fina sömmar så jag kastade den också. Pyjamasen alltså, inte maskinen.

Annars har jag mest sytt wrappers på sistone. Kolla på www.bumblebeehumlan.blogspot.com
  • Dora
    Småkottarna skrev 2008-08-30 22:28:41 följande:
    Dora: Jäkla snygga wrappers du gjort!! Grymt avis!! Var de svåra? [/citat]
    lilllinda skrev 2008-08-30 23:34:54 följande:
    [citat]
    så fina wrappers! Hur gör man dem? Svårt?
    Tack! Nej det är inte svårt. Det är bara två stora ihopsydda fleecebitar. Vill man ha applikationer så syr man dit dem först. det är inte särskilt avancerad sömnad men det tar lång tid med applikationerna.
  • Dora
    sarahl skrev 2008-09-01 12:36:31 följande:
    är det någon som har epost adressen till trikå damen?
    Jag har inboxat adressen till dig.
  • Dora
    Caeruleus skrev 2008-09-02 10:05:30 följande:
    Tänkte nu ge mig på en enkel babyshirt (nr 1 ottobre 4/2008).Det står att jag behöver stadband på axelsömmarna och i halssprundet. Kan man köra utan? Har bara ett enkelt bomullsband (ej kantband), kan jag använda det?
    Jag brukar aldrig använda stadband och det blir bra ändå?
    Vanligt bomullsband är inte elastiskt och är då inte att rekommendera. Klipp eget kantband av samma tyg som t-shirten istället. Färdiga kantband (snedslå)tycket jag är lite stelt.
  • Dora

Får alla som beställt från SoS en katalog?
    Jag har en så länge bara fått ett mail.

• Dora

Mimmi 71 skrev 2008-09-05 08:40:14 följande:

Dora, jag tror det skall vara så att alla som tidigare har beställt får katalogen. Beror kanske lite på hur länge sedan det var man beställde sist förståss.
    Jag har beställt 3 gånger det senaste halvåret ungefär. Då borde jag väl få en?
  • Dora
    Kallokanin skrev 2008-09-05 22:51:54 följande:
    Dora: Guuud vad fint ditt gröna uggletyg blev! *kär* Jag som är ny på familjeliv har inte sett mig mätt på ugglor än. Alls! Var har du/ni köpt tyget?
    Tack! det gröna är min absoluta favorit. Men tyvärr blev det lite "hårt" av färgningen så maskinerna havererar nästan när man syr i det.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle