• Dora

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

PajaS skrev 2008-07-13 20:43:34 följande:
    Någon som sytt och bloggat i elefanttyget? Vill seeeeee!En annan fråga: Kan man på nåt sätt se nya kommentarer i bloggen? Nån indikator på oläst, typ?
    Under inställningar kan man fylla i sin mailadress så får man meddelande så fort någon kommenterat i bloggen.
  • Dora
    Aje08 skrev 2008-07-16 10:04:47 följande:
    Jag skulle prova bandkantaren till CPn igår och det gick inte så bra... Sömmen på avigsidan blev som ett råttbo och jag har för mig att det hänt någong annan här och att jag sett en bild på det i någons blogg men kan inte komma ihåg vem det var. Någon som känner igen sig eller minns!?Annars har Cover Pron funkat jättebra hittills. Jag har bara kört tvillingsömmen och med standardinställningar men det ser fint ut.
    Så blir det för mig när jag glömt att fälla ner pressaefoten. Och det händer ganska ofta eftersom det är så sabla trångt därunder. Det syns inte att den är uppe.
    Upplever inte du att det är trångt? Man får med nöd och näppe under dubbel fleece.
  • Dora

Hur vet  man att ens varor har fastnat i tullen? Får man ett brev då eller? När får man paketet?
    Jag är ganska säker på att mina knappar från snapsource fastnat denna gång. Så här lång tid tog det inte sist jag beställde.

• Dora

Jag fick en massa hårda skrynklor på köpet när jag köpte fleece sist. Jag har tvättat, tumlat och strukit lite försiktigt men de går inte bort. Det känns som en tuppkam när man känner på dem. Verkligen skitfult. Förstör alltihop! Har någon något bra tips hur man kan göra för att få bort dem? Har provat att gnugga och rufsa men inget tycks hjälpa.

• Dora
    GOBLIgobli skrev 2008-07-20 10:23:27 följande:
    DoraTycker det låter som reklamation. Var köpte du det?
    Jag köpte det på tygvaruhuset i Norrköping.
    Kan man reklamera fast man redan sytt av det?
  • Dora

var det inte någon här för ett tag sedan som visade upp en blå klännning med vita möss på i damstorlek? Jag såg nämligen en tjej med en sån klänning på Gotland i onsdags och tyckte den såg bekant ut. Men sen såg jag även en barnklänning i orange så det kanske är en vanlig modell.

• Dora

Hur gör man när man ska förstora ett mönster?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle