• Dora

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Just nu är min sambo på väg hem med en packe elefanter. Jag som inte hade tänkt köpa några. Hur ska jag hinna sy upp allt? Måste sy till marknaden men nu blir det ju bara till mina egna barn. Tycker både ugglorna och elefanterna är för fina för att sälja... Känner ju kärlek till allt tyg ju!!! Vill inte skiljas... Gråter

• Dora
    Kyssen skrev 2008-07-04 20:14:18 följande:
    En väldigt tjatig fråga jag vet, men jag har förgäves sökt efter inlägget som jag inte hittar... 8mm tryckknappar - vilken storlek är det i USA-mått ?? 14 eller 12 ??
    Det måste nog vara 12. Där jag köper mina (www.snapsource.com) är storlek 14 9,5 mm.
    Mindre än så skulle jag nog inte köpa då 14 var tillräckligt smått för tex barnkläder. Jag använder mest storlek 16.
  • Dora
    Gekko skrev 2008-07-04 20:03:10 följande:
    Jag skulle absolut inte våga men så är jag också rätt så petig med sånt... (och inte så förtjust i svagt gulfärgade ugglor)
    Nej, jag törs nog inte heller chansa. Jag hinner iallafall inte tvätta dem idag så då kan det få ta sin tid imorgon.
  • Dora
    HugOlle skrev 2008-07-04 22:28:37 följande:
    Så nu har jag beställt 6 m elefanter (2 m av varje färg) o 3 m (svart, brun o gul) matchande interlock... Vojne vojne. Det var de semetsrepengarna det... Får gömma mina tyginköp så inte sambon går i taket....
    Fanns det gul interlock? Jag ringde och la undan gula och röda elefanter och ville även ha röd och gul enfärgat men hon sa att gul inte fanns. ??? Fick ta vit istället.
  • Dora
    muldebaer skrev 2008-07-05 13:46:33 följande:
    Jag ser att det är fler än jag som har blivit elefanttokig Jag mailade Johnny för ett par dagar sedan men inte fått svar ännu, senast, med ugglorna svarade han samma dag. Kan det vara för att det är sådan rusch på de stackars elefanterna, så han inte hunnit svara alla, eller ska man maila igen - jag vill ju inte verka tjatig...
    Ring istället och fråga efter Jorun. Det är hon som har hand om elefanter och ugglor.
  • Dora
    O aimeN N skrev 2008-07-06 21:43:18 följande:
    Jag behöver en ny symaskin.. Vem var det sombeställde från england (overlock) och hur funka de? Har för mig som var ganska billiga.?
    Jag beställde en covermaskin från england och den kostade ungefär halva priset mot i sverige. En overlock kostar från 150 pund.
    Det var jättesmidigt att beställa därifrån. Snabb leverans var det också. Jag kan varmt rekommendera att handla därifrån. Men man måste köpa en adapter eftersom stickpropparna inte är likadana i sverige som i england. 39 kr på clas ohlson.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle