Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

fante
    nja, inte om du lämnar råkant på baksidan.
    Aja, har det inte kommit imorrn får du kanske ringa dom? (dom kanske åt upp chokladen själva )

• yrväder

fante
    gör så, vi hörs imorgon. Nu ska vi gå med hunden, handla och se film. Inget syende blev det idag, är alldeles öm i ryggen, men 10 avsnitt serie hann jag med iaf

• yrväder

mimmi
    fattade du nåt av döskalletyget, för på nätet så var ju lilla bilden bara döskallar, men den uppsydda tröjan var ju hälften grå?! är det bara tryckt på en del av tyget? Jag fattade som inte. och jag tyckte inte att nåt av alternativen framgick av texten.

(jag har fått katalogerna till min gamla adress- mina föräldrar så jag har inte kollat i den)

• yrväder

Snoddas Snoddas skrev 2008-09-05 08:21:35 följande:

Det står i katalogen att trycket är i diagonala rapporter!
    okej....inte för att det klargjorde nåt mer eller så är jag för morgontrög
  • yrväder

Snoddas Snoddas skrev 2008-09-05 08:29:07 följande:

Tror det betyder att det bara är tryck på delar av tyget, och att det repeteras på diagonalen istället för rakt! :)
    okej, jag är nog morgontrög, för jag läste inte diagonala, jag läste typ digitala eller nåt
  • yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-09-05 08:38:12 följande:

Diagonala rapporter som Snoddas skriver, kan bli lite cool effekt att sy i ett sådant tyg. Tyvärr skriver de inte hur breda rapporterna är. Vill göra er uppmärksamma på att färgen kallas army och därför (skulle jag tro) går åt det gröna hållet.
    ok, ja då får jag se hur jag gör. Kanske väntar tills ni har sytt i den Jo jag såg att det stod army, men det ser grått ut. Dock var ju färgen fin iaf.
  • yrväder
    Kallokanin skrev 2008-09-05 09:43:41 följande:
    Stratus: Jag misstänkte det! Har du någon aning om vad minsta-möjliga-priset skulle kunna vara? Jag har en pytteliten firma (mini!) och min tanke är att det vore roligt att kunna utöka med broderade monogram, men det ska ju helst gå jämt upp åtminstone.
    butik.skovdesymaskiner.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php'

iof dyrare än vad du tänkt dig, men det är nog en av de billigaste där du kan göra egna och föra över.
  • yrväder
    madebyinferno skrev 2008-09-08 14:02:09 följande:
    tvättar alla nya tyger jag ska sy av i 40 grader med lite tvättmedel men inget sköljmedel, muddväven står jag dock lite frågande till om jag behöver tvätta dock, har från MG och S&S?!Förresten, ni som ritar egna mönster, har ni en såndär cool skräddarlinjal som finns på S&S tex och vad ritar ni på, typ favoritmönster som ska användas mycket???
    ja jag har en skräddarlinjal, men tja, jag har aldrig fattat hur svängarna används, jag har den mest för att rita långa raka linjer och vinkelräta hörn. mönster som jag använder mkt brukar jag ibland ta ohlssons dyra mönsterpapp, den är som tygaktig, eller så brukar jag tejpa ihop skrivarpapper, dom är nästan bäst, för ohlssons mönstertyg skrynklar sig lätt och så är dom svåra att vika ut ordentligt om man haft dom ihopvikta
  • yrväder
    Caeruleus skrev 2008-09-09 08:15:58 följande:
    Är det någon som budat hem trikå från Mirres varuhus på tradera?Jag undrar hur tygerna är?
    jag har en gång. det är nog ganska varierande beroende på tyg men jag köpte ett med bilar på som är rätt fint, men tyvärr är det lite sladdrigt och jag tror det kan bli svårt att sy i.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle