• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • SomeOone

Aaa jop precis . men det är så J***a många komentarer man har fått här så aaa vet inte vad man ska säga : /

• sussie89

aa de e de..
     jag är så trött på att få höra att, hon är törstig,trött,hungrig.. blablabla...
    de e ju bara JAG som vet vad mitt barn vill....
    o de känns som att jag är ung, de e därför alla påpekar....

o i början sa de, de e ingen docka!!!

~~Älskar min Stefan och vår Linnéa!~~
  • cloudberry79
    sussie89 skrev 2008-06-19 22:13:06 följande:
    aa de e de.. jag är så trött på att få höra att, hon är törstig,trött,hungrig.. blablabla...de e ju bara JAG som vet vad mitt barn vill....o de känns som att jag är ung, de e därför alla påpekar....o i början sa de, de e ingen docka!!!
    Det får man höra oavsett ålder Alltså tjatet om "han är hungrig", "han är trött" osv.. Fast man själv vet bättre. Bara att stänga öronen.
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • sussie89

de e ingen docka fick jag höra när jag va gravid .....
    o ansvar, alla skulle berätta vilket ansvar, o fråga vad man ställt till de med ?!!
    men om jag vart äldre skulle jag få höra 
     "meeen vad roligt" , men inte som ung,

• SomeOone

Aaa precis , Jo idag har jag fått höra ganska mycket typ att a barn ska inte skaffa barn och typ att Ja kritiserar andra äldre för att ja skrev som ja skrev i mitt inlägg , men vadå ja sa ni får ta det som ni vill , men min åsikt kan ju ingen ändra på !!
    o vissa har sagt att du är ju omogen själv så varför skaffa barn men snälla man växer ju faktiskt in i rollen :-P
    Älskar livet som ung mamma och jag är glad att ja blev ung mamma

• sussie89

håller precis med!
    MEN, ska inte glömma att jag får postitiv oxå, av våra föräldrar o de som verkligen SER att vårat barn mår hur bra som heslt!!

O någon skrev här att man tar ansvar för sina handlingar o itne gör abor, man står för vad man gjort o så...
    MEn om de e planerat då? som min tjej va ??
    Jag har intte behov att köpa något till mig själv, så jag kan ge min tjej allt!!

• SomeOone

Bra skrivet i bloggen , men det är ju faktiskt sant att vissa som inte ens känner en ska berätta hur man ska ta hand om sitt eget barn liksom , och dom säger alltid men ska du verkligen göra så , men i gammla tider gjorde man ju så och så istället o bla bla bla , orka :)

• Pinocio

Intressant tråd. Själv Är jag både en UNG och en GAMMAL mamma... Har faktiskt aldrig hört något negativt, varken som ung eller nu som gammal!

Vi var 17 år resp 19 år när vi fick vår första och min sista är jag 39 år.

• SomeOone

Jappsi det är helt rätt , jag uppskattar verkligen att min familj o vänner finns där för oss

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??