• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • mama86
    Svar på #59
    måste däremot lämna mitt barn på sommardagis.. och det är jag väldigt ledsen över.. önskar han oxå fick slippa nya fröknar och nytt ställe över sommaren som dom andra barnen i hans dagis grupp.
  • mama86

hoppas på ett till barn nu trots att jag bara är timanställd och vill bli hemmafru..

• SomeOone

frågade du mig om jag tror det är lätt att gå till soc?

• mama86

Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 14:27:23 följande:

frågade du mig om jag tror det är lätt att gå till soc?
    nä inte du inlägget ovan nr 54
  • Im Fabulous

TS: Vem försöker du övertyga? Tycker bara att det känns som att du är väldigt osäker i din egen roll, och måste därför försvara dig. Med din trådstart börjar ju du "mucka". Helt onödigt, koncentrera dig på dina barn istället!

• SomeOone

Jasså tycker du det !?
    Okej bra där , nej det försöker jag inte , men däremot försöker jag säga att unga mammor är lika mycket värda som äldre mammor , eftersom jag fick höra av en viss person att vi inte är det utan att vi är snorungar som skaffar barn för skojjskull

• Im Fabulous

Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 14:33:49 följande:

Jasså tycker du det !?Okej bra där , nej det försöker jag inte , men däremot försöker jag säga att unga mammor är lika mycket värda som äldre mammor , eftersom jag fick höra av en viss person att vi inte är det utan att vi är snorungar som skaffar barn för skojjskull
    Men gå då på den personen. För oss andra (ganska säkert) framstår detta mer som ett sätt för dig att få acceptans.

Givetvis är alla människor, mammor eller ej, unga som gamla, lika mycket värda.
  • Maggis

TS;

Om du nu är en ung mamma som tycker att du gör ett bra jobb och som är nöjd med ditt val; varför inte bara vila i det? Varför bryr du dig om kritiken? Om den nu är helt uppenbart missriktad och fel, enligt dig?

Kan berätta b t w att man som "gammal" mamma också får en och annan kommentar om lämpligheten i att bli förälder när man är 35+. Men det är mitt val och jag är nöjd så därför får de väl kommentera hur mycket de vill.

Och det är där jag tror skillnaden ligger rent generellt. Som ung är man så otroligt känslig för vad omgivningen tycker; är man lite äldre så skiter man i det och kör sitt race. Åtminstone fungerar jag så. 

//Maggis
  • SomeOone

Men om du tycker så så behöver du inte kolla in här om du inte vill
    du får tycka så om du vill, men jag tycker bara att det är bra med lite respons !

• skrattigtjej

ja beundrar er unga föräldrar i huvetaget.
    Jag tycker det är starkt att inte göra abbort för samhällets normer om saker och ting.
    Jag tycker det är starkt av er att stå för eran sak, att ta ansvar, det bevisar att ni har kärlek och trygghet att ge och ÅLDERN spelar ingen som helst roll igenkligen..

kram

Emmy är en stark kvinna
Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??