• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • SomeOone

Ussch det låter ju hemskt , Aa jag tror jag nog har lite mer vett i skallen än att beete sig så och inte ta ansvar! även fast jag bara är 18 så förstår jag ju alvaret i att skaffa barn .
    Jag fick reda på att jag var gravid i ungefär vecka 18 men ingen tvekan till att jag inte skulle behålla barnet i magen ..

• SomeOone

Vadå menar folk att det är ingen som tar åt sig när dom får höra kritik av andra??

• Maggis
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 21:04:25 följande:
    Vadå menar folk att det är ingen som tar åt sig när dom får höra kritik av andra??
    Visst gör jag det. När den är berättigad och konstruktiv. Gnäll och åsikter över mina livsval (som jag är nöjd med); nej.

Men som jag skrev tidigare så var jag betydligt känsligare för omgivningens åsikter förr. Numera så bekommer de mig inte särskilt.
    //Maggis
  • SomeOone

Okej så du menar att du inte längre tar åt dig för nått??

• vem bryr sig

Som maggis skrev om det är konstruktiv kritik som är velmenat och inte enbart för att gnälla så visst då kan man lyssna men annars så lyssnar man inte.

Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 21:04:25 följande:

• sussie89
    kicka84 skrev 2008-06-19 14:05:07 följande:
    va?! så du ska hämta sonen på dagis och är tebax på fl om ca:10minom du haft sonen på dagis under dagen, så kanske det är bättre att lägga lite tid på honom istället för att sitta å surra dig le här på fl. hua hua, springa på dagis för att hämta barnet å sedan hiva ner rumpan me´desamma då du kommit hem. mina gummor ligger båda å sussar middag, då de vaknar så ska vi ut. datorn när barnen är vaken? ja ja, inte här hemma iaf
    Herregud....
    de e ju till att kritisera ???
    säkert om hon hade vart 30 så hade ingen sagt något......

Är ung mamma.. HELT underbartm har inte gått miste om något (supa, resa blablabla) allt man ska hinna med..
    däremot har jag vunnit och funnitdet underbara livet !!!
    hellre få barn än att fördärva kroppen...
    om man får barn ung så hinner man ju inte se ALLT med livet, så då går man ju inte miste om något helller ;)

Spännande tråd!
    ~~Älskar min Stefan och vår Linnéa!~~
  • sussie89

dessutm är man ju fortfarande ung sen när man kanske vill ut o resa!!!
    man hinner ju med mer sen, EFTER istället för FÖRE småbarns perioden!!
    spelar de någon roll NÄR man gör de ?

• SomeOone

Sant !! Bra där det har du helt rätt i :)

Liksom aa du såg vad hon skrev till mig o jag skrev tbx till henne att ja jag hämtar min sonn på dagis och dom ligger o sover när man kommer o hämtar barnet så varför inte låta han ligga kvar i vagnen o sova klart iställetför att jag ska väcka han ??
    Så fattar inte vad problemet är när man kan unna sig den stunden man har till att sitta vid datan en stund ?? :) haha men men ..

• sussie89

aajo, men hon tog förgivet att han va vaken....
    HOn kanske kunde säga det på ett snällare sätt, eler fråga iaf ?!

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??