• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • SomeOone

Mmm.. ja jag tycker oxå att det var tidigt när jag var 16 år men jag kunde inte gjöra abort för det hade gått för långt och nu i efter hand ångrar jag inte en sekund att jag blivit mamma

• LSalander
    Svar på #80
    Jag tycker att det säger mer om dem än vad det säger om dig/ er som unga föräldrar i så fall!

Skit i vad andra säger och slösa ingen energi på dem!
  • 2 flickor

Jag förstår inte varför det skall klagas på unga föräldrar.
    Det finns väl äldre föräldrar som inte klarar av att ha barn oxå eller har jag fel, Ung som gammal bara man klarar av att ta hand om sitt/sina barn så spelar det väl ingen roll.
    Jag var 21 när jag fick mitt första inte så ungt kanske.

• Tumadre

Jag var 17 när jag fick första barnet och 19 när jag fick mitt andra. Är numera en relativt ung mamma på 20 år och ensamstående med mina små.

Har aldrig behövt ta kritik för min föräldraroll.

• vem bryr sig

Inte orkar man lyssna på vad andra säger heller! jag fick min första dotter när jag var 17 och visst har man fått höra att man är för ung osv men jag väljer att inte lyssna och bry mig! För jag vet ju själv hur bra jag faktiskt tar hand om mina barn, nu är jag 21 och har två underbara döttrar.
    Senast förra veckan när jag var på affären så var det en äldre tant som påpekade att jag var för ung för att ha barn, men jag svarade bara "jaha" och sen gick jag iväg hem och lämnade det hela bakom mig.
    Oavsett vad det gäller familj, karriär eller andra val i livet så kommer det ju alltid att finnas människor som tycker annorlunda och man får ta det, men sen om man tar åt sig det är en helt annan sak.
    Folk blir lite ställda när dom får höra att jag är gift med barnens pappa och vi har hus och bil och jobb, för vi är ju så unga.

• Maggis
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 14:41:45 följande:
    Men om du tycker så så behöver du inte kolla in här om du inte vill du får tycka så om du vill, men jag tycker bara att det är bra med lite respons !
    Och det fick du.
    Jag tycker fortfarande att det är upp till dig hur sårbar för kritik du väljer att vara. Och jag, för min del, ser inte åldern som avgörande för hur bra förälder man är. Och just därför så borde det vara hyfsat lätt att låta sådan kritik rinna av sig om man nu känner att man faktiskt är en bra mamma. Det sitter inte i åldern och om andra har synpunkter på det så får de väl ha det då.
    //Maggis
  • september20
    Man är bara ung om man själv vill vara det.. det är min åskikt... alla har ju rätt satt skaffa barn när man vill och vissa kan ju itne göra abort och det axepterar jag...

jag vet vissa som är äldre och int eäns kan ta hand om sina barn utan dom festar osv...

Alla Får tycka vad dom vill.... Annars skulle inte livet fungera...
    BF 17 September
  • Lisano

Jag tror det är som många har skrivit i tråden tidigare, det är nog ingen skillnad på hur man är som mamma eller pappa beroende på ålder. Däremot är min erfarenhet att som tonåring och när jag var yngre så var jag inte lika säker på mig själv och hade därför lättare att ta åt mig vad andra sa. Idag kan jag låta det passera att människor kritiserar mitt val av vagn, boende, uppfostringsmetod, ålder osv, det viktiga är vad mina närmsta tycker. (Ska lägga till att efter jag fick barn så har jag landat i mig själv ännu mer.) Jag vet att många unga mammor tycker att de får uppleva mycket kritik, men de är också i en ålder då man känner att "jag ska allt visa er!" och att man ännu inte är insläppt i- och därmed tar avstånd från- vuxenvärlden.

På grund av de känslorna tror jag det kan vara lättare att vara förälder när man är lite äldre. Däremot spelar åldern ingen roll för hur BRA förälder man är.

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??