• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • Hellvira

Konstigt att ingen kan svara. Är man ung förälder om man är under 20 år eller 25? Var går gränsen?
    Är man gammal förälder om man är över 30?

• mama86
    Svar på #51
    jag anser att man är ung när man är under 20.. gammal när man är över 35
  • kicka84
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 13:53:48 följande:
    kommer tbx om ca 10 min ... måste hämta sonen på dagis :)

va?! så du ska hämta sonen på dagis och är tebax på fl om ca:10min
    om du haft sonen på dagis under dagen, så kanske det är bättre att lägga lite tid på honom istället för att sitta å surra dig le här på fl.

hua hua, springa på dagis för att hämta barnet å sedan hiva ner rumpan me´desamma då du kommit hem.

mina gummor ligger båda å sussar middag, då de vaknar så ska vi ut.
    datorn när barnen är vaken? ja ja, inte här hemma iaf

• katrili

sålänge man försörjer sig själv och sin familj oc inte måste leva på andra pga att man skaffat barn tidigt så ser jag inte varför man ska klaga på att man är ung, man väljer sitt liv själv, då är det värre med en person som är 30, lever på soc och skaffar barn och forsätter leva på soc, istället för att först ta tagi sitt liv så man är självförsörjande...

• kicka84
    Hellvira skrev 2008-06-19 14:03:23 följande:
    Konstigt att ingen kan svara. Är man ung förälder om man är under 20 år eller 25? Var går gränsen?Är man gammal förälder om man är över 30?
    ung mamma,ser jag som 18-
    då man är över 18 så är man vuxen

själv så är jag 24årig 2-barnsmamma. men visst, inte fan är jag gammal.
  • SomeOone

ja jag hämtar han på dagis , dom ligger och sover i vagnarna ute så han sover alltid en stund efter vi hämtat han så ja jag sitter här tills jag ska väcka han snart vadådå??

• mama86
    Svar på #53
    jag har jobbat i natt och min son är på dagis.. är jag då en dålig mamma för att jag hämtar honom klockan tre istället för när jag direkt vaknar?

barn behöver träffa sina kompisar och leka på dagis även när föräldrarna är hemma och även föräldrar behöver lite egen tid för att bli bra föräldrar.
    min son älskar dagis, hade jag tvingat honom vara hemma varje dag så anser jag att jag är en sämre mamma
  • mama86
    Svar på #54
    tror du att det är lätt att gå på soc? jag har också gått på soc under min föräldraledighet..
    det är förnedrande att behöva gå dit. men ibland måste man för att ens barn ska få det bättre.

om jag inte hade haft min sambo så hade jag varit tvungen att gå på soc trots att jag jobbar. jobb är ingen garanti.
  • SomeOone

Till mama86: Bra sagt tycker samma sak ...
    men tydligen är det fel av mig att hämta min son på dagis gå in och prata lite med fröknarna och han ligger o sover i vagnen ,
    och jag går hem med han medans han sover i vagnen . och jag låter honom sova klart och han vaknar och jag går och hämtar han i vagnen och leker med han .. konstigt ???

• SomeOone

Säger du till mig elr?
    Nej jag går inte på soc och har ej gjort det men jag kan tro att det ej är lätt!

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??