• Lurvenpajsaren

Jag blir så trött...

Va fan har man en jävla livmoder och äggstockar för om man ändå inte har någon användning av dem. Varför blöda tolv gånger om året om man ändå inte blir gravid! Jag är såå trööött på det här! Ledsen och förbannad. Nu har man fått Pergo och vad händer: jo, första månaden fungerar bra med ägglossning och allt och nu, omgång två, när man ska sätta igång månadens befruktningsritual så får man mellanblödningar igen. Blir till och med förbannad på min egen läkare som lite klämkäckt skriver innan han ska på smester att jag ska fortsätta såhär över sommaren förutsatt att jag inte redan hunnit bli gravid. Ja, eller hur? My ass... Jag orkar snart inte mer!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 22:15
    Hej tjejer!

Fortsätt kämpa på och skrik ut er frustration! Skrik lite åt mig också...jag är så trött på allt just nu så jag ska försöka att "strunta" i allt ett tag. Jag håller alla tummar för er och återkommer när jag känner mig på hugget igen.

Sköt om er!
    Kram!

• Svar på tråden Jag blir så trött...
  • Love4cats

Jag känner mig normal igen när jag pratar här .

• Solkattan

... tur att detta parallella universum ( FL ) finns där vi alla är lika normala! ;)

//Solkatta

• Love4cats

Haha, det är sant. En frizon .

• augustibruden

Sen håller jag med dig Lurvenpajsaren: Varför ska man då ha stöket med mens, mensvärk, pms om det ändå inte funkar!
    Nu blir det ju bara som en påminnelse rakt upp i fejset att ha, ha, du blev inte gravid denna gången heller!!

• Liten Fraggla

Hejsan! Här vill jag också vara! Jag håller med er så mycket! Jag och min man har försökt i fem år i september ... har gjort ett IVF (misslyckat) å ska göra nästa i höst ... Har en väninna som nu är höggravid med ANDRA barnet som kom med den fiiina kommentaren: "Jaa nu vet jag preciiiis hur du har det! Vi försökte jääääättelänge med att bli gravid med andra barnet å det tog inte förrän den tredje månaden! Det var sååååå jobbigt!" Alltså allvarligt, hur jäkla idiotiska får folk vara som kläcker ur sig en sån sak?

För att inte tala om de fina kommentarerna från folk som självklart har egna barn som säger: "Jamen det finns ju så mååånga barn där ute. det är ju bara att adoptera." Ehh näe! För det första så är det inte så BARA å för det andra kanske man inte vill adoptera.

Så nu fick jag skriva av mig lite. tack lurvenpajsaren för en bra trådstart!

• Solkattan

.. kanske skulle man ge sig in tampong branchen...?
    Jag menar det säljs ju massa t-shirtar med texten "Bebis" "lillasyster" o sånt.
    vad tror ni om tamponger med texten "bättre lycka nästa gång", "barnfri", "ofrivilligt barnlös", "endo", "PCO", "Misslyckad?", "fertilitets problem" .. listan kan ju göras lång...
    Det skulle ju vara jättekul om nån tampong tillverkare skulle kunna köra en sån drive med märkta tamponger som påminner övriga kvinnor om hur vi med fertilitets problem har det... kanske skulle pengarna som "blir över" kunna gå till att korta köerna hos fertilitetsvården?
    Nu kanske jag flummar rejält...
    /Solkatta

• Love4cats
    Svar på #37
    Ett utmärkt förslag, så kanske fler förstår bättre.
    Brukar bli lite grinig på "Föd Sverige ur krisen"-kampanjen tidigare...*fnys*.
    Om ni hjälper till som redan har allt...
  • Lights Out

Här vill jag vara med! Har försökt sen augusti 2006, och varje månad kommer menshelvetet (visst fick man svära i denna tråden?)

Solkattan vilken bra idé! Idag skulle det passa med en "Misslyckad", tack!

• Love4cats
    Liten Fraggla;  vad de hade kämpat då...och om det bara vore så att det bara är att adoptera. Då hade flera gjort det och för de som har lätt att få barn är det ju väldigt lätt att komma med ett sånt förslag, för de har knappt behövt överväga andra möjligheter.
Svar på tråden Jag blir så trött...