• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Tristanya
    Callina skrev 2008-10-04 13:10:39 följande:
    Smurfan81: Ok, tack för svar För jag har fått för mig att man måste ha väldigt mycket att gå ned för att lyckas med LCHF eftersom metroden gör att kroppen ska hamna på idealvikten men det är ju fel då uppenbarligen :) Har du tränat samtidigt, eller bara ätit massa fet mat? *nyfiken* Märkte du viktnedgång redan första dagarna eller är det de sista dagarna det börjat hända saker?
    jag har gått ner ca 6kg på en månad.. första kilona gick fort, men är ju vatten man haft i kroppen som försvinner..
    har inte tränat nått, enda är promenader med hunden som vanligt!
    har ca 14 kg till minst att gå ner, men siktar på 4kg till nu först..
  • Maddisen80
    Svar på #2570
    love familly det finns nyttigt godis man kan göra om man vill :=) med mörk choklad och grädde
  • Maddisen80
    Svar på #2604
    Fy på er vad vissa fuska, nu får vi inte göra de, vi kan ha en utmaning se vem som kan hålla sig ifrån frestelserna längst?
  • Tristanya
    Maddisen80 skrev 2008-10-04 15:29:08 följande:
    Svar på #2604Fy på er vad vissa fuska, nu får vi inte göra de, vi kan ha en utmaning se vem som kan hålla sig ifrån frestelserna längst?
    jag är gärna på.. måste sluta fuska nu!
  • Callina

Tack för svar Låter ju bra. Men jag är ändå lite rädd för att prova, är så rädd att gå upp trots det ni skriver. Jag har kört GI men har svårt att hålla mig till det jag ska äta :-/

• Maddisen80

Kulta har redan öppnat en tråd ,gå under hälsa så är de en utmaning där

Tristanya skrev 2008-10-04 16:06:46 följande:
    jag är gärna på.. måste sluta fuska nu!
  • JewelGirl

Nu sätts viljestyrkan på prov! Har bakat kanelbullar idag, dels för makens skull, dels för att barnen fyller 1 år imorgon och dels för kanelbullens dag

• Smurfan 81
    Maddisen80 skrev 2008-10-04 16:10:47 följande:
    Kulta har redan öppnat en tråd ,gå under hälsa så är de en utmaning där
    Hittar inte! Kan du inte länka?
  • Smurfan 81
    Hur är det med balsamvinäger? På min Rödvinsvinäger står det mindre än 0,5g så den är ju ok. Jag har inte kvar flaskan med balsamvinäger och på min creme balsamico i kylen står det inget! Nån som har en flaska som kan kolla för jag hittar inget på livsmedelsverket.
  • JewelGirl

Smurfan 81 skrev 2008-10-04 17:48:52 följande:

Hur är det med balsamvinäger? På min Rödvinsvinäger står det mindre än 0,5g så den är ju ok. Jag har inte kvar flaskan med balsamvinäger och på min creme balsamico i kylen står det inget! Nån som har en flaska som kan kolla för jag hittar inget på livsmedelsverket.
    Jag har en zeta balsamvinäger, denna --> www.zeta.nu/templates/pdbproduct.aspx&prod=1576&c=70
Svar på tråden LCHF tråden 3