Lycka till med kinesiksan...Tyvärr tar det längre tid att lära sig kinesiksa...samt att du antagligen inte kommer att bli förstådd när du kommer dit men väntetiden går ju absolut snabbare när man har nåt att göra.
Emeli skrev 2008-08-10 00:52:51 följande:
A pro på språk - det finns språkkurser för vuxna i de flesta språk som talas i våra barns ursprungsländer. Rekommenderas under den lååånga väntetiden. Ovärderligt att kunna en del när man kommer till landet, och för att sedan kunna stötta sitt barn, både under den första tiden och senare när barnet deltar i modersmålsundervisningen. Våra barns ursprungsspråk var ju spanska, och vi anmälde oss till en nybörjarkurs på studieförbund när vi anade att det skulle bli aktuellt med Colombia för vår del. Maken fick snart fullt upp med annat, men jag fortsatte, gick över till Komvux och läste så småningom spanska på universitetsnivå. Kanonroligt! Som språklärare fick jag dessutom ett helt nytt ämne att undervisa i.Fler och fler kurser startas i t.ex. kinesiska. Är lite sugen på att anmäla mig .