Inlägg från: MammaTillEKNS |Visa alla inlägg
  • MammaTillEKNS

Linköping, någon? del 2

Något tänkvärt att läsa:

Jag kommer att bli lycklig när... 

Man övertygar sig själv om att livet kommer att bli bättre efter det att man gift sig, fått barn, sedan fått ett till. Sedan är man frustrerad över att barnen inte är gamla nog att vara mer tillfreds och man vore mer tillfreds om dom vore det. Efter det så är man frustrerad över att man har tonåringar man måste klara av att hantera. Man kommer verkligen att bli glad när dom är ur det stadiet. Man intalar sig själv att livet kommer att bli fullkomligt när ens partner skärper till sig, när man skaffar en bättre bil, när man kommer iväg på den där resan när man är pensionerad. Sanningen är att det inte finns ett bättre tillfälle att uppskatta livet än just nu. Om inte nu, så när? Ditt liv kommer alltid att vara fullt av förändringar. 

Det är bäst att erkänna för sig själv och bestämma sig för att vara lycklig ändå. Lycka är vägen. Så, värdesätt varje ögonblick du har och värdesätt det ändå mer för att du delat det med någon speciell, speciell nog att spendera din tid med ... och kom ihåg att tid inte väntar på någon.  

Så, sluta vänta ... 

Tills din bil är färdigbetald. 
    Tills du skaffar ny bil eller nytt hem. 
    Tills barnen flyttar hemifrån. 
    Tills du börjar plugga igen. 
    Tills du slutar plugga. 
    Tills du går ner 10 kg. 
    Tills du går upp 10 kg. 
    Tills du blir gift. 
    Tills du skiljs. 
    Tills du får barn. 
    Tills du går i pension. 
    Till sommaren.. 
    Till våren. 
    Till vintern. 
    Till hösten.
    Tills du dör  

Det finns ingen bättre tid än just nu att vara lycklig. Lycka är en resa inte en destination. Så arbeta som om du inte behövde pengar, älska som om du aldrig blivit sårad och dansa som om ingen såg dig.

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: Nej det är tyvärr inte jag som skrivit den fick den av en vän som har bröstcancer. Men den är värd att läsa av dem som inte har BC också Man får en liten tankeställare när man läser den. Man ska vara glad att man lever och att man har nära och kära som bryr sig om en! Att uppskatta livet är något man borde bli bättre på

• MammaTillEKNS

Mammatill4a: Är det någon särskild vagn ni har tittat på eller du kanske kikar runt på nätet nu? Med oss är det bara fint. Nathalie ligger och sover så vi tar det bara lugnt nu Allt bra med dig?

• MammaTillEKNS

Mammatill4a: du får väl laga dig något enkelt eller köpt något färdigt på affären vad händer till veckan då?

• MammaTillEKNS

Jag kan börja med att skriva en lista på vad jag brukar ha till tacos, så kan ni ju fylla på:

-Riven ost

-gurka

-tomat

-creme fraiche

-majs

-sallad

-pineapple salsa

-rödlök

Det var nog allt jag kom på just nu

• MammaTillEKNS

hmm, fattar inte varför det blir en rad emellan varje ord jag skriver

• MammaTillEKNS

Oj vad ni skriver mycket här vaknade vi kl.7 imorse, sen har det varit full fart, har varit iväg och tränat på förmiddagen vi blir nog inne idag, finns inte så mycket att göra ute nu när det regnar

Pojkmaffia: Men vad tråkigt om du vill prata så vet du var jag finns *krama om*

Mammatill4a: har du ringt och kollat det där som vi pratade om förra veckan?

• MammaTillEKNS

Fru T: kan du inte börja träna på campushallen? då kan vi ju peppa varandra

• MammaTillEKNS

ciccielv: jag ska inte heller dricka något, är kanske inte så bra och dricka om man är under behandling

• MammaTillEKNS

Fru T: vad synd men det är bara att du hojtar till om du ändrar dig

Svar på tråden Linköping, någon? del 2