Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

dinana skrev 2008-07-31 09:44:43 följande:
    Leos och Vincents mammaOnline - har du gjort två kejsarsnitt? Vad det planerat eller akut? Eller kanske både och. Jag har gjort ett kejsarsnitt och funderar lite på om man får föda vaginalt om man skulle vara gravid igen.
    föda vanligt är nått helt speciellt.själv skulle jag bett om kejsarsnitt med sista barnet pga den hemska förlossningen som jag hade med lillan.tyvärr så slutade det inte lyckligt.

då får man hålla tummarna att du är gravid
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Elphaba skrev 2008-07-31 16:25:46 följande:
    Kolla hundbadet i Viggeby då kanske, eller hundbadet i Motala eller Mjölby..? Fins säkert nån långgrund sjö eller liknande som är mer off där han kan bada också, svårigheten bara att hitta det. Vet ett par bekanta som brukar cykla till "Lagunen" och bada med sina hundar, men har inte riktigt fått kläm på vart det ligger..
    motala är ju inte så bra nu när de har funnit 1- 1 1/2 meter pålar nerstuckna på en badplats
    dinana skrev 2008-07-31 17:17:15 följande:
    Astrid har kommit hem nu! *puuh*

vad bra att hon kom tilbaka

här är man helt slut efter en hel dag i norrköping.lillan var otroligt duktig som gick hela dagen trots hettan.

ikväll blir det till att slöa och ev åka o bada.imorrn ska det städas,tvättas och sys för fullt

• ciccielv
    dinana skrev 2008-07-31 13:15:24 följande:
    100 kronor var väl lite snålt. men en liten peng är ju alltid något. men jag hade nog inte nöjt mig med en hundring om jag hittat en snäcka i min grönskspåse. inte en sådan där stor i alla fall.
    det var ju uselt.ring och skäll ut dem igen.när jag fick en fluga i en matburk så fick vi runt 300 kr i ersättning.ett blöjpkt hade usel kvallitet.blöjorna gick sönder när man tog på den på barnet(up and go variant)vi fick två blöjpkt och 200 kr i ersättning
    Fru T skrev 2008-07-31 13:38:15 följande:
    vi gifte oss midsommar å då tog ja min manns namn så nu måste ja ju ha ett nytt pass efter som vi ska åka till grekland
    jag tog oxå makens efternamn pga att en person använde mitt namn o personnr i urkundsförfalskningar.idag har jag ett jätteovanligt efternamn som inte ens 10 pers i sverige har.de som har vårt efternamn är bara vi och makens systers familj
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-31 12:14:04 följande:
    ska prata med maken om vad han säger, men han brukar inte vara omöjligt;-P
    attans jag får sy in den.den är stl 92.vet du villken stl hon har?
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-31 11:28:12 följande:
    humm, okej vad var det som var hemskt med den sista förlossningen? fick ett utomkveds i v 17, akut bukoperation(Arwen) och ett kejsarsnitt med Molly.

jag fick ligga och skrika i 4 timmar helt i onödan pga inkompetent personal.de gav mig dropp då värkarna inte funkade som de skulle.men de satte droppet alldeles för lågt,sen fick man inte ligga/sitta som man ville.smärtan /värkarna var hemska men inget hände.mina andra förlossningar har gått på  ca 2 timmar efter att vattnet/slemprppen har gått,jag har öppnats väldigt fort alla gånger.men den sista förlossningen var ett helvete både psykiskt och pga smärtan och behandlingen man fick utstå.

märkte de inte ditt utomkvedes tidigare?jag har ju fått gå på vul med de tre sista barnen pga graviditetskomplikationer.

bm på efterkontrollen tyckte att personalen hade misskött sig rejält.

• ciccielv
    playmate86 skrev 2008-07-31 22:45:53 följande:
    någon som ska till stan i morgon???+kramar
    här ska det städas,tvättas osh sys för fullt idag.
    Mammatill4a skrev 2008-07-31 19:57:41 följande:
    sommar mössorna har hon 86 i
    okej.bra att veta till nästa gångGlad
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-01 09:33:59 följande:
    ciccielv: vad ska du sy för något idag? Själv håller jag på och tvättar för fullt. Nathalie har precis somnat, får se hur länge hon sover nu, hon sov jättedåligt inatt, vet inte hur många gånger vi gick in till henne då hon skrek alldeles hjärtskärande . Vet inte om det är tänder på gång eller om hon drömde något eller om det är något annat men när hon vaknade vid halv sju så var hon hur glad som helst hon stod framför klösbrädan för en stund sen och tyckte den var så kul, vilka läten hon har börjat med Vad har ni andra för planer idag? Vi kanske cyklar ut till någon sjö (svartåfors blir det nog, folk rekommenderar ju den) och badar med lillstumpan  

klänningar i olika stl och lite andra kläder i retro tyger som är inne just nuGlad

vi ska väll åka o bada vi med idag om en viss person har surat färdigt här hemma.

har ni kommit fram till nått datum för mammakvällen?

• ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-01 11:12:37 följande:
    Nu har Vincent fått sin allra första majs smakis o det var mumsigt tyckte han, han var liite skeptisk när han fick första skeden o gjorde en sån rolig grimas så att både jag o sambon skrattade massor. Men sen gapade han stort o ville ha mera
    först smakportionerna av varje maträtt är skoj.bebisarna är så söta när de provsmakarGlad
    Fru T skrev 2008-08-01 11:05:09 följande:
    ja har funderat lite på det där å tänkte att kan inte alla skriva några datum som passar bäst i min gästbok så kan ja lite "hålla" i det å styra upp, försvinner ju så lätt i råden...JAG kan fredagar och lördagar Ojämna veckor (OCH nästa vecka vilket skulle passa mig toppen om det inte är för nära för er) v33 är jag dock i grekland.
    jag kan nu på lördag och nästa fredag/lördag

nu är man klar med en klänning.bild kommer framöver.
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-08-01 14:31:45 följande:
    vi tänkte lite som den där comviq reklamen på teve - vad gör dina föräldrar när du är utomlands å ha värsta röjfesten heheh needå, planen är väll att äta lite gott, dricka lite gott å snacka utan datorn
    haha den reklamen är underbarSkrattande

fy villken hemsk värme det är idag.har vart ute mellan 14-18.

mammatillEKNS hoppas ni fick en trevlig cykeltur,vi såg er när vi åkte ut från parkeringen
    Marayah skrev 2008-08-01 15:36:46 följande:
    Längtar till kl 19. Då sitter ja o sambon på Ming och äter romantisk middag för bara oss. Så får de bli myskväll när vi kommer hem. Hoppas på att Marko sover då med. Nej nu ska ja dona lite innan de e dags att lämna barnen hos grannen för att dra iväg.

då får ni ha en trevlig kväll.

om en stund blir det ev stureforsbadet om vi hinner med det.sen ska det sys.fick ju jaga reda på tråd o kantband idag.

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-01 21:47:50 följande:
    hihi har sätt och lite fixat redan puss puss på digciccielv: hoppas ni haft en bra dag i vämen, sj har man gåt inne med kortbyxor och bikini överdel samt ond höft plus bäcken, värken försvann nu under kvällen och hoppas gladligen inte den kommer tillbaka på läänge.. lite nyfiken om du börjat med sittdelstget??
    jag ska sy iordning klädseln under veckanGlad
    hoppas du slipper mer värk.här är man krachad .jag kunde inte sova inatt pga värmen.var uppe till ca 04.sen vaknade man hela tiden.

vad ska ni andra hitta på idag?här ska det sys vidare så det blir ett gäng klänningar mm
Svar på tråden Linköping, någon? del 2