Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

dinana skrev 2008-07-26 21:45:23 följande:
    Jo jag gick väldigt långt med mitt utomkveds. Jag visste inte om det ens förräns det var för sent. Åkte in akut med min chef i vecka 17 för jag svimmade av och till. Fick jätteont helt plötsligt. När jag kom in så åkte jag in på ultraljud där de såg att bebisen inte låg i livmodern utan i äggledaren. Jag sövdes ner och vaknade upp fem timmar senare utan bebis i magen. Hon var jättefin min lilla skrutta. Vi begravde henne på minneslunden på skogskyrkogården i Kalmar. *saknar*
    jag beklagar er förlust.jag förlorade våran sista bebbe i v 16.fick veta att bebben var död när vi gjorde  vårt först UL.
    dinana skrev 2008-07-26 21:54:22 följande:
    FL-fika låter skoj, det var länge sedan jag kom med på en sådan... säg till så kommer jag och Molly med =)
    ja nu är det ett tag sen det var en FL träff
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-26 21:47:47 följande:
    ciccielv: Det var helt underbart skönt i vattnet dit lär vi åka fler gånger! Hoppas ni haft en trevlig dag i värmen
    ja den var bra.idag ska vi bada i mjölby då vi ska till makens syster och så ska vi fira barnens kusin som har förlovat sig
    Mammatill4a skrev 2008-07-26 22:10:56 följande:
    ja de ska bli skönt att komma hem till honom imorgon, tänkte tom stanna och köpa hans favvo blöt mat
    jag kommer med nyckeln ikväll.ja kissen är då allt bra gosig.ebba vill ha katt.men det går ju inte.

ska vi spika ett datum för en FL träff nästa vecka?sen får vi inte glömma FL middagen/tjejkvällen oxåGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-27 09:18:46 följande:
    ciccielv: Åå vad skoj vi funderar också på att åka och bada senare i eftermiddag. Just nu är maken ute och cyklar längs göta kanal själv har jag och mamma busat med Nathalie, tvättat, fixat med disken, dammsugit, städat iordning lite m.m. Så nu kan man ta det lugnt resten av dagen! Nu ligger lillstumpan och sover Har ni sett pedofilen något mer?
    nix hans "permision" är väll slut.ja här ska det städas o tvättas innan vi åker i eftermiddag.vi ska kolla i slutet av månaden om det finns nån 5a på bottenplan i ryd på en annan gård
    dinana skrev 2008-07-27 09:19:29 följande:
    Hmm... det är ingen som sett till min lilla katt Astrid? Hon har varit försvunnen i nu tre dagar... hon brukar alltid vara hemma, men nu har hon varit borta sedan i torsdags kväll. Vi har tyvärr inget halsband på henne då hon tappade det hela tiden. Hon är världens gosigaste kisse, men hon är rädd för främmande människor om de inte är snälla mot henne. Är så ledsen... och likasså min sambo och dotter. Hoppas att hon dyker upp snart. Finns bild på henne i barnkammaren.
    hoppas kissen kommer tillbaka.är hon innekatt?
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-27 09:57:41 följande:
    Nja, bara delvis. Nu på sommaren så brukar hon få gå som hon vill. Men hon ahar aldrig varit borta längre än en dag och då har hon alltid varit på ett rops avstånd. Men nu har vi ropat efter henne sedan igår och ingen Astrid har synts till. Har ju lille Morris också, och han är väldigt skrikig av sig nu. Vet inte om det är så att han vet om något, men han visar inte vägen när vi är ute å letar. Annars brukar de alltid hålla ihop och jaga runt vaarndra här i Skattegården. Misstänker att hon kanske blivit instängd i någons garage eller i soprummet, men har kollat och ropat men ingen liten pussycat inom hörshåll.
    kanske nån har skrämt iväg kissen?har du kollat med slaka djurhem så inte katten har lämnats in där?
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-27 10:54:53 följande:
    Här hoppar man in n snabbis medans mormor tog en promenix med alma, har suttit i skugan i badenbaden stolen hela fm sååå skönt.. men tog en paus och kikade in här.. ciccielv: bara att komma över med nykeln ni ser ju när vi kommer hem el om bilen står på parkeringen;-p,,nepp, nu ska återgå och softa i skuggan;-pkram kram på er alla hoppas ni får en underbar dag
    jepp det gör jag.vi kommer hem runt kl 21.skönt att du får ta det lugnt och bli uppassad.du behöver lugn och ro.hur är det med magen?hoppas sammandragningarna har slutat.nu ska jag ta och städa och plocka ur/i diskmaskinen.vi ses.Glad
  • ciccielv
    Summerlove08 skrev 2008-07-27 12:36:28 följande:
    Fyyyyy F*n!!!!!Jag skulle göra kycklingwok och ris till lunch nyss och när jag ska hälla i wokgrönsakerna, vad tror ni trillar ur påsen??Jo en snäcka!!!!! Alltså en sån hård sak som sniglar bor i. Det brukar inte vara standardingrediens i wokgrönsaker direkt. Mår illa bara jag tänker på det och den lunchen ska jag kasta kan jag lova!!!!Skrev ett mail till de som stod som kundkontakt på påsen och skickade med en bild på "fyndet" så de får se själva. Får väl se vad man får för svar.Sorry för det arga inlägget men jag behövde avreagera mig lite!
    åhh fy vad äckligt!har du bild?sådana olika fynd brukar hamna i aftonbladet rätt ofta.
    PojkMaffia skrev 2008-07-27 12:53:20 följande:
    haha ny tråd igen okej jag är verkligen efter kopierar det jag skrev i den andra här dåsådär så kommer jag hit med lite på efterkälken gud det är ju sjukt varmt ute, sitter inte så mycket vid datorn heller för den delen. min minsta pojke håller på o få 4-6 tänder längre in i munnen så han vill inte äta eller något, så nu får vi ge vätskeersättning med så han inte torkar ut, får ge honom alvedon ett par gånger om dagen för att han ska få i sig något alls. det är ju himla kul med i denna sjuka värme som råder *suckar*
    stackars liten.vissa barn har jätteont när de får tänder medans andra knappt reagerar.
    Maria84 skrev 2008-07-27 13:17:27 följande:
    Nu har vi haft besöket, kör på alternativ medicin så en gubbe har varit här och kollat av oss och har fått droppar och healing. Så nu har vi inget mer inplanerat för dagen. Vi har inte ens varit ute något ännu, för varmt för det, har nämligen inte så mkt skugga på tomten så här dags på dan. Det var nästan 40 grader i solen redan vid 9 imorse, inte klokt. Vi tillbringar kvällen ute istället skulle jag tro. Pojkmaffia - kul att se dig igen Stackars liten, inte lätt att få tänder och så många på en gång. Tur att ni får i honom vätska ialla fall!
    inte undra på att man är yr hela tiden om det är sådan värme ute idag.vi ska snart plågas i bilen som inte ens har ac.ska ju till mjölby snart

hoppas alla får en fortsatt bra dag.Glad

vem vill/kan ta en FL fika nästa vecka?jag kan när som helst
  • ciccielv

halloj i stugan.idag har man smällt bortSkrattande.jösses vad varmt det har varit.idag blev det en sväng till söderköping i hettan.

tur att man åkte dit idag då de sålde ut 70 tal tyger från FIX fabriken.så nu ska det sys barnkläder i äkta retro tyger.vad har ni andra hittat på idag?i morse blev jag illa tvungen att akut färga håret.man kan fråga sig vad som finns i stureforsbadet.mitt hår blev GRÖNT efter badet i förrgår,även makens hår blev lite missfärgat

maken färga sitt hår för ca 5 månader sen och jag gjorde det för ca 3-4 månader sedan.hårfärgerna är sådana som ska växa bort.men färgen försvann  när jag badade och håret blev grönblondt*suck*så där tänker jag då inte bada igen*arg*

nu får vi kolla barnen igen då äcklet har visat sig ute igen.idag gav han sig på en grannes katt.snart får vi koppla in polisen/graflunds igen.hur f*n kan en sådan person få vara ute!

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-28 13:46:21 följande:
    Nu har lagt in lite bilder på barnen sen i helgen hos mormo och morfar plus att ja skulle lägga in magbilder med då gick de inte så får göra de senare var de nån som ville fika i veckan om de inte är för varmt för då pallar ja inte att fika vart som helst då vill jag ha skugga..maria84: hade ni tänkt dyka in nån dag i veckan? säg till vilken dag som passar er?
    jag vill fikaGlad.på stan är väll bäst,där finns det skugga på de flesta caferna.jag kan villken dag som helst.runt 12 tiden är väll bäst
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-28 19:32:11 följande:
    nu har den där molvärken kommtit till mig... känns lite som början till mensvärk...precis som förra månaden = en vecka innan BIM ja försöööker verkligen aktivera mig och tänka på annat men huur lätt är det...en fika följer jag gärna med på eller tjejmiddag eller vadsom
    jag ska hålla tummarna att det finns ett knyte i din mage.

nu har man varit ute igen.då tösen kom upp och sa att äcklet har gett sig på katten igen!jag har sagt till tösen att hon ska gallskrika när hon ser honom slå katten nästa gång,hon ska skriva så att folk hör.helst ska hon skrika så att det hörs långt bort.

just nu är det många mindre barn ute så då passar ju äcklet på att vara i närheten.
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-28 20:29:24 följande:
    ja beställde 10st stickor från billiga-tester för 100kr det står att dom ska vara känsliga iallafall...
    de flesta tsten kan man testa samma dag som man väntar mensen.med ena tösen visade det neg.men maken sa att jag var gravid då han såg det i mina ögon.han bad mig göra nytt test 2 dagar senare oh då blev det ett starkt plus
    Maria84 skrev 2008-07-28 19:29:23 följande:
    mammatill4a - till er eller på en FL-träff? Vet inte riktigt hur vi ligger till denna vecka med tid. Man skulle ju kunna tro att man hade hur mkt tid som helst ledigt när sambon har semester men icke
    i denna värme så blir det mest bad i nån sjö.nsäta vecka börjar maken jobba igen så då får man fullt upp med att vara ensammen med två busiga töser
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-28 20:36:13 följande:
    Vilken dag kan folk fika den här veckan?
    jag kan alla dagar.hoppas ni har haft det bra i värmen.det är ju åskvärme ännu i luften
Svar på tråden Linköping, någon? del 2