Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil and Ted syskonvagn del 11

Jag har inte bestämt mig ennu...lite slitestarkt får det kanske vara, speciellt i sittdynorna...sen är det tråkigt om färgen solbleks, kan gissa att det händer med vanligt tyg i en vagn, men vet inte..

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • norgesessan

Anette, jagt tänker så med min vagn, istället för att matcha beigefärgen tar jag och matchar det svarta på vagnen istället....lättare...

• norgesessan

Min teori är att jag viker tyget, pressar det, och syr det intill dragkädjan..så blixtlåsen får vara färgen det är...
    Innersidan behöver jag inte klä (i åkpåsen) för det är perfekt match till det beiga....
    (resten är blårutigt )

• norgesessan

grått på sittdynorna, svart på åkpåsen det blir nog bra

• norgesessan

jag satte på svart tejp...hände första gången vi fällde ihop den, var inte förberädd på att sittdelen skulle vippa bakåt, så hörnet på handtaget for i asfalten..

• norgesessan

har tullsas, fungerar med vagnen i liggläge, kan itne garantera att det funkar med syskonsits bak...måste kanske sy på två plastkrokar därbak..Ska prova lite...

• norgesessan

det behövs inga krokar, men det räkte inte till nederst, sen blir ryggen på sitsen våt...Ska lägga in bild...

• norgesessan

Jag tycker sittdelen och liggdelen kommer lika långt bak....det handlar om typ 2 cm...
    Men har ingen ståbräda..bara den med små krokar...

• norgesessan

oj, det var lite att ta i, om dom vet vilka nummer det handlar om....Men dom vet kanske inte det..

• norgesessan

hmmm, om knapparna är uppknäppta hadde du nog märkt det..Mitt är et par cm över, så det åker inte bak av sig själv..det var någon i tråden som hadde för kort platta i ryggen...

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11