Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil and Ted syskonvagn del 11

Limon, har köpt en carena som är lite rymligare, man måste bara kapa plattan lite (så den blir 58 cm), den har jag redan bäddat Med ett lakan som är vikt, och en kudde, (riktig plattkudde) sen ska jag ha en fillt till, och fleeceöverallpåse..

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • norgesessan

Nest, har emmaljungas åkpåse, men det finns ju inget fotstöd som på emmaljungan, så benen är i den "fickan "istället...åkpåsen är från en cannon one...

• norgesessan

jag har en carena, den är billig och bra. (tror det var jag som tipsade Åsalie). Foton finns...Inte med en baby, men en treåring och utan

• norgesessan

bara ha koll på att det går bra att kapa plattan, så handtagen inte kommer utanför..På carenan är det två stålpinnar i botten, det är god marignal när den är kapat...ska sy ett par stygn också så plattan inte åker fram när man bär...(vet inte om den gör det)

Det fanns en brio mjuklift också, men jag kan inte garantera hur plattan var på den..men den var inte lika skön och mjuk, den kostade också 500. och var lika lång.
    Carenan är av samma storlek som våran brio hårdlift, förutom djupet...

• norgesessan

Jag kapade till 58...ryggen på sporten är inte 60 cm enligt vår måttstock..Den var nog 59, sen la jag til en cm eftersom tyget viks lite där den viks upp...

• norgesessan

Jag har en carena syskonvagn jag använde en kort stund...använde den dock bara som dagisvagn et par månader..Fick dock inte upp vagnen i lägenheten, och sambon hadde inte firmabil på den tiden, så den låg i bilen, sen fick han ta ut den när han skulle åka på morgonen...och sätta utanför huset...
    Våran P&t går in i våran pyttehiss....även i liggläge/syskonsits bak..

• norgesessan

på syskonsitsen är det ett rätt band man fäster runt handtaget, på sidan, när den är framme..Den svarta remmen på handtaget har jag kvar, använde den till att hålla parasollet på plats i somras...

Provade våran brioåkpåse i själva vagnen för et par veckor sen, det gick bra, men 3 åringen är precis lagom nu..utan skor....ska fixa nytt tyg till den och ha till den lille, och sy ny av ett täcke till trean....

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11