• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

åh vad jag blev sugen på att brodera korsstygn.. kanske man ska våga sig på en liten bit..
    Eller inte..

• kornelia

Jag har en virkad klänning till min tös, blid finns i galleriet. den hade även jag som 7 månaders baby!

• Fru Indosaurie

kornelia:

vilken söt! Eftersom att du hade den när du var liten så antar jag att du inte har gjort den själv ;)

• jojjsa

Kornelia: Jättesöt klänning!

Fru I: Jaa prova att brodera korsstygn! Det hade jag dille på ett tag! (Har fortfarande lite alster i en korg som väntar på att bli färdiga.... Det är kul att brodera, men det tar lite tid...

• jojjsa

Fru I: Vad hade du tänkt att brodera?

• pucken

kornelia
    jättefin! en sån kanske man skulle ta och göra...

• taiyin

Jag råkade snubbla över denna beskrivning. En uuuursöt liten kanin som stickas i ull och sen filtas - tvättas i maskin och krymper. Ska testa senare när jag är färdig med pågående projekt...

www.schmeebot.com/nid/307.htm

• pucken

nu finns det bild på en blå kofta och mössa i mitt galleri! hade problem med beskrivningen av den, det ville inte riktigt som jag =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad