• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

Hörrni tjejer, hur förvarar ni era stickor?
    Jag tyckte pringlesrör var en himla bra idé ända tills jag insåg att man ju inte kommer kunna ha locket på.. då måste man alltså ha röret ståendes någonstans.. var?

• MosterMaggi

jag har genomskilnliga plastbackar från IKEA med alla mina pysselgrejor i. Längst upp o längst ner i en stor garderob. Fick lov att städa gaderoben häromsistens för att få plats med alla viktigare saker... = plastbackarna!

Eh det med hjälmmössorna får jag ta efter helgen, är helt slut o loggar ut nu! Allt gott, pysslerskor!

• Fru Indosaurie

Jag har en bambukorg med mina sticksaker men jag vill inte ha stickorna lösa där i, det är ju MASSOR.. =)

• Sammet

MosterMaggi
    Jag har även stickat ärmslut med pärlor och en mössa.
    Tyvärr inget jag har kvar men fint blev det
    En sjal är ju en jättebra idé, det ska jag prova!

• Gonzo

Jag har stickor och små prylar i en verktygslåda. Blev så trött på att ha de liggandes överallt! Garner och tyger har jag i lådor i garderoben.

Jag försöker att bara ha det som jag precis för tillfället håller på med framme. Blir så himla rörigt annars!

• Fru Indosaurie

Gonzo:

Verktygslåda.. det kanske vore något =) Vi behöver köpa en större till verktygen så..
    DÅ blir mannen glad, haha.

Jag har det jag håller på med för tillfället i en bambukorg i bokhyllan, det andra har jag i "mellanstora" kartonger i förrådet som är i lägenheten.

• Gonzo

Fru--> Åk till typ rusta eller biltema och köp en ny verktygslåda till dina stickprylar! De är inte alls farligt dyra. Min är rätt stor vilket jag tycker är bra. Då får man plats med mycket! Den är inte så snygg men funkar för ändamålet!

Korg till det man håller på med... måste leta upp en jag med! Har just nu grejerna på/under vardagsrumsbordet... Gissa att sonen på 9 månader gillar det! Mamma är inte fullt så lycklig!

• Fru Indosaurie

Gonzo:

haha.. jo jag har ju katten som bara ÄLSKAR allt som har med garn att göra =)
    Livsfarligt..
    Iofs så är jag lite av en pedant så allt ska stängas in, haha.

Vi skulle ju ut och shoppa idag men det verkar inte som att det blev så mkt av med det..
    Men har mina sticksaker klarat sig hittills så lär dom väl klara sig ett tag till..

• pucken

jag förvarar min stickor och virknålar i en påse, som ligger i en korg som står i akvariebänken. det mesta funkar,meninte påsen =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad