• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Sammet

www.garntjanst.se har endel på rea ibland, men de har så mycket akryl-skit...ursäkta men jag tycker det är värdelöst.

• Sammet

Tjohooo!?
    Sitter alla med näsorna i stickningar och virkningar?

• Fru Indosaurie

Nejdå, inte jag.
    Jag har bara tummen kvar på ena vanten. Tröttnade ;)
    Sen är det en HEL vante till.
    Det är SÅHÄR tråkigt att sticka vantar. Det går ju iofs fort så jag borde ta tag i det.. men men.

• tovatilltusen

Snälla, hjälp mig med ett stickmönster.

Jag har börjat sticka en mössa och man börjar såhär: Öronlapp, lägg upp 3 m på st 9 med två trådar. Sticka räts, samtidigt efter 1:a varvet ökas det i m i varje sida varannat varv v totalt 5 ggr. Så här långt är jag med men det är nu jag inte fattar.

På nästa v läggs det upp 4 m mot mitt bak = 17 m. Sticka 1 v räta över alla m, när det återstår 1 m (mot mitt fram) ökas det 1m = 18 m, sticka 1 v räta tillbaka.

mönstret finns på www. garnstudio.se/drops_86/86-40se.htm

• FluffyTina

tovatilltusen: haha den där mössan har jag också gett mig på en gång. Men jag tyckte också att den var svår att fatta så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. kankse någon annan som gjort den som vet hur det ska vara.

• Angel29

Hej Tjejer!

Hittade denna tråden och kikar in.
    Tycker själv om att sy och brodera (korsstygn). Syr allt från brudklänningar till lapptäcken och grytlappar. Broderar aldeles för mycket. Hinner inte enns rama in grejorna så nu har jag en hel del som ligger och väntar på att bli klart.

Kolla gärna in mina lapptäcken på min hemsida www.pysselmusen.com
    Ska även lägga in bilder på mina broderier och annat.

Kul att veta att det finns fler som gillar handarbete. Ingen av mina kompisar gillar det så man känner sig lite ensam.
    Finns det förresten någon här som bor i Göteborgs området??

Angelica

• Luna74

Tack för tipsen! Moste Maggi, jag hitta supersöta tröjor på Garntjänst.

Kan ni tipsa om en bra garnaffär i Sthlm med omnejd? Fanns en på Kungsgatan förut.....men den är borta.....

• Fru Indosaurie

Angel29:

åh vad fina saker du har gjort!
    Jag ser fram emot bilder på broderierna, kommer dom snart? ;)
    ÄLSKAR broderi och önskar att jag kunde hålla på med det mer.

• Angel29

Fru Ind: Ska se om jag kan ta lite bilder på dom ikväll. Jag meddelar när det är uppdaterat.

/ Angelica

• Sammet

Angel: Jättefint "Kyrkfönster"lapptäcke som du sytt för hand!!! WOW!!!
    Ursnyggt!!!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad